با تصویب هیئت دولت؛

وزارت صمت مسئول بازرگانی بخش کشاورزی شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس تصمیم هیئت دولت عهده‌دار مسئولیت بازرگانی بخش کشاورزی شد.

وزارت صمت مسئول بازرگانی بخش کشاورزی شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، با تصمیم هیئت وزیران مصوبه «اصلاحیه آیین‌نامه اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی» لغو و وظایف و اختیارات وزیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن مجدداً برقرار می‌شود.

براساس این تصمیم، در جلسه بیستم مرداد ۱۳۹۸ در اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی - مصوب ۱۳۶۸ - و اصلاحات بعدی آن، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران مکلف شد به عنوان مباشر خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی، برنج و خرید توافقی شکر، مطابق مصوبات شورای اقتصاد و دستورالعمل‌های مربوط اقدام کند.

بر این اساس، مسئولیت ذخایر راهبردی کالا‌های نهایی شامل گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ و همچنین تنظیم بازار این کالا‌ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل می‌شود و در مورد نهاده‌های دامی شامل ذرت، انواع کنجاله و جو بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

بر اساس این تصمیم هیئت دولت، شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف است، در اجرای سیاست‌ها و مصوبات کارگروه تنظیم بازار، همکاری و هماهنگی لازم را انجام دهد.

همچنین، سازمان برنامه و بودجه کشور می‌بایست نسبت به ابلاغ و تخصیص منابع و ردیف‌های اعتباری و متفرقه امور مرتبط به بند (الف) ماده (۱) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی - مصوب ۱۳۹۱ - به وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.


بیشتر بخوانید: تمرکز اتاق بازرگانی بر بازار‌های بزرگ همسایه‌ها است 


بر همین اساس، سازمان اداری و استخدامی کشور نیز باید نسبت به انجام اصلاحات ساختاری لازم برای تقویت بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با پیشنهاد آن وزارتخانه و متناسب با مفاد این تصویب‌نامه اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار