شکست فیسبوک در آگاه‌سازی کاربران خود از خطر

شرکت فیسبوک در دادگاه برگزار شده برای رسیدگی به پرونده افشای اطلاعات کاربران، متهم به کوتاهی در حفظ اطلاعات کاربران شد.

شکست فیسبوک در آگاه‌سازی کاربران خود از خطربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های زندگی انسان‌ها است و هر فرد مدت نسبتا زیادی از روز خود را در این شبکه‎‌ها می‌گذراند. یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان، فیسبوک بوده که در سال‌های اخیر بیشتر کاربران خود را از دست داده است. به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده که خبر از عدم حمایت کافی حقوق کاربران در شبکه فیسبوک می‌دهد. بر اساس این خبر، فیسبوک به کاربران خود به درستی درباره به خطر افتادن حساب و اطلاعات آن‌ها هشدار نمی‌دهد و نزدیک یک سال است که این شبکه اجتماعی کاربران خود را رها کرده است.

سال گذشته شبکه فیسبوک مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت و اطلاعات ۲۹ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی فاش شد، پس از این اتفاق بسیاری از کاربران از این شبکه اجتماعی شکایت کردند. اما هکر‌ها  توانستند به رمز‌های عبور کاربران دست پیدا کنند و  پس از آن به برنامه‌های شخص ثالث کاربران دسترسی داشتند. به این ترتیب هکر‌ها به راحتی و با دسترسی به حساب فیسبوک کاربران، می‌توانستند وارد برنامه‌ها نصب شده توسط کاربران شوند.

شکست فیسبوک در آگاه‌سازی کاربران خود از خطر

در دادگاه برگزار شده برای این شبکه اجتماعی در کالیفرنیا، مشخص شد که فیسبوک از آسیب پذیر بودن امنیت شبکه خود اطلاع داشته، اما برای بهبود و ایمن سازی خود اقدامی انجام نداده است. شرکت فیسبوک در پاسخ به این اتهام اعلام کرد که همواره سعی می‌کند از کاربران خود در مقابل حملات سایبری محافظت کند و هرگز قصد کوتاهی در امنیت شبکه اجتماعی خود را نداشته است.

اطلاعات حدود ۱۴ میلیون نفر از افرادی که مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته‌اند مربوط به حساب کاربری آن‌ها می‌شود و شامل تاریخ تولد، سوابق تحصیل، علایق مذهبی و جست‌وجو‌های اخیر این افراد است. اما مهم‌ترین بخش این سرقت اطلاعات به فاش شدن اطلاعات ۱۵ میلیون کاربر دیگر مربوط می‌شود که اطلاعات تماس آن‌ها پس از هک در فضای مجازی منتشر شد.


بیشتر بخوانید: فیلتر جدید توئیتر برای کنترل پیام‌های توهین آمیز


با این حال هنوز مشخص نیست فیسبوک قصد دارد برای بهبود امنیت کاربران خود چه اقدامی انجام دهد و این شرکت هنوز به طور رسمی حرفی از تصمیم خود نزده است.

انتهای پیام/

فیسبوک در حفظ اطلاعات کاربرانش کوتاهی کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار