نماینده خوی پاسخ داد؛

چرا نمایندگان طرح تشکیل استان «آذربایجان مرزی» را مطرح کردند؟

طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی که از سوی ۶۷ نماینده مطرح شده بود امروز در مجلس اعلام وصول شد.

چرا نمایندگان طرح تشکیل استان «آذربایجان مرزی» را مطرح کردند؟به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۶۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی را به هیئت رئیسه مجلس ارسال کردند که در جلسه امروز مجلس اعلام وصول شد.

طراحان این طرح در دلایل توجیهی طرحشان اعلام کردند که امروز کشور در شرایطی قرار گرفته که نیازمند ارتقای بهره‌وری جهت توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در سایه نقسیمات مناسب و کارآمد است به طوری که با کوچک کردن استان‌ها و همگن و یکپارچه‌تر کردن فاصله شهر‌ها و روستا تا مراکز استان‌ها می‌توانیم به توسعه متوازن و عادلانه تری دست یابیم.

بیشتر بخوانید: طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی 

شهرستان‌های شمال استان آذربایجان غربی با محوریت شهرستان خوی بزرگترین شهرستان شمال غرب کشور و دمین شهرستان استان از نظر جمعیت است، این شهرستان از طریق مرزی رازی با شهر وان ترکیه هم مرز بوده است، ارتباط زمینی و هوایی رو به گسترش دارد، همچنین شهرستان ماکو با داشتن ظرفیت‌های ترانزیتی و منطقه آزاد تجاری و شهرستان پلدشت با ارتباط مرزی توسعه یافته و ظرفیت‌های کم نظیر شهرستان‌های سلماس، شوط، چایپاره و چالدران فرصت بی نظیری را برای تشکیل یک استان مستقل ایجاد کرده است. به همین دلیل و برای تقویت انسجام اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی در عرصه رشد و آبادانی منطقه ای طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی تقدیم می‌شود.

سید تقی کبیری، نماینده مردم نماینده مردم خوی، چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح دلایل طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی به مرکزیت شهر خوی با بیان اینکه این طرح حدود یک سال بررسی شده است، اظهار کرد: ساختار جغرافیایی طولی و فاصله ۷۰۰ کیلومتری شمال تا جنوب آذربایجان غربی، موجب عدم خدمت رسانی مناسب به نیمه شمالی این استان شده است و به همین علت در برخی از شهر‌ها محرومیت‌های ویژه‌ای وجود دارد.

او با بیان اینکه این طرح سال‌های گذشته هم مطرح شده بود، ادامه داد: پیشتر زیر ساخت‌های لازم برای اجرایی شدن این موضوع وجود نداشت، اما در چند سال اخیر با ایجاد زیر ساخت‌هایی در مرکزیت شهرستان خوی و شمال استان آذربایجان غربی، امکان شروع طرح وجود دارد؛ زیر ساخت‌هایی مانند دو کوریدور مهم کشوری که شرق کشور را به شمال غرب و جنوب خلیج فارس وصل می‌کند.

کبیری افزود: همچنین شهر چالدران و خوی به منطقه آزاد ماکو اضافه شده و در زمینه درمانی، در ۲ سال اخیر حدود، ساخت ۴ بیمارستان نیمه شمالی آذربایجان غربی به قطب درمانی شمال غرب کشور تبدیل کرده است؛ به علاوه افتتاح ۲ فرودگاه در این منطقه و اتصال خطوط ریلی کشور به سمت اروپا در محدوده استان پیشنهادی آذربایجان مرزی، پیشرفت بحث راه‌سازی و خطوط هوایی را نشان می‌دهد.

نماینده مردم نماینده مردم خوی، چایپاره در مجلس اظهار کرد: جمعیت بالای یک میلیون نفر در این محدوده از دلایل دیگر تشکیل این استان جدید است؛ سال گذشته جلساتی را با هماهنگی آقای جهانگیری و پیگیری از وزارت کشور داشتیم و قرار شد که وزارت کشور این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد. مطابق مکاتبات ما با وزارت کشور مخالفتی صورت نگرفت، اما اعلام شد این طرح فعلا در دستور کار نیست؛ به همین دلیل این موضوع را از طریق مجلس پیگیری کردیم.

کبیری با بیان اینکه تنها مشکل طرح، بار مالی است، یادآور شد: ما این تجربه را در حدود ۲ سال گذشته برای مناطق آزاد هم داشتیم؛ با توجه به اینکه شهر خوی منطقه آزاد نبود و ایجاد منطقه آزاد بار مالی داشت، از طریق مجلس ورود کردیم و خانه ملت هم آن را تصویب کرد؛ بعد با دولت هم رایزنی کردیم تا اینکه آن‌ها این موضوع را تصویب کردند.

او تأکید کرد: در حال حاضر ۶۷ نماینده طرح ایجاد این استان جدید را امضا کرده‌اند و در مدتی که تا آذر ماه هدر رفت بودجه به دست می‌آید، پیگیری خواهیم کرد که بار مالی این طرح در بودجه سال ۹۹ برطرف شود.

کبیری در پاسخ به اینکه آیا تقسیم استان آذربایجان غربی مشکلات امنیتی به وجود نمی‌آورد، گفت: همانطور که در گذشته استان آذربایجان شرقی تقسیم شد و استان اردبیل به وجود آمد و همچنین استان‌های خراسان شمالی و جنوبی به وجود آمدند، مشکل امنیتی به وجود نخواهد آمد، این عدم توازن و نبود امکانات است که مشکلات را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

جزییات طرح تشکیل استان «آذربایجان مرزی»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرخان
۱۸:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
خوی پرجمعیت ترین شهرستان شمالغربه ۴۵۰هزار نفر جمعیتشه اما دوستانی از شهرهای میگن که روی هم بزاری همشون خوی نمیشن اما دارن از استان شدن میگن مهاباد میاندواب سراب میانه اینا پیش خوی شهرک حساب میشن دوستان
United States of America
افندی‌زاده
۱۹:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
بهتره اسم استان، استان ارس انتخاب بشه. و شهرستان جلفا هم به این استان بپیونده. چون جلفا به شهر خوی خیلی نزدیکتر از شهر تبریزه. تقریباً نصف فاصله تبریز تا جلفاست. و اقتصادی نیست جلفا به استان ارس داده نشه.
Iran (Islamic Republic of)
قوشاچای
۱۲:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
اگه قراره استان جدیدی تشکیل بشه باید میاندوآب بشه، هم از لحاظ جمعیت عالیه و هم در وسط کریدور 4 استان قرار داره(آذربایجان غربی و شرقی و کردستان و زنجان)وشاهراه اقتصادی و حمل ونقل محسوب میشه و هم بنیه اقتصادی ، صنعتی و کشاورزی عالی داره. به همراه شاهین دژ و تکاب و بناب و ملکان و مراغه و عجبشیر
Iran (Islamic Republic of)
یوز اوغلان
۲۱:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
واقعا تعجب میکنم از حرف های دوستان. اول بروید قدمت و مساحت و تاریخ خوی را با شهرهایی که ادعای استان نشان را دارید مقایسه کنید بعد حرف بزنید.خوی قدمتش حداقل دوبرابر همین ارومیه است و لحاظ شخصیت های تاریخی بعد از تبریز دومین شهر آذربایجان است و الآن هم بعد از شهر های غیرمرکز استان تو آذربایجان پرجمعیت ترین شهر است و همین مهاباد جمعیتش نصف خوی هم نیست.در ضمن بتوانید به اولین سرشماری رسمی کشور دست پیدا کنید خواهید دید جمعیت خوی از چندتا از مرکز استان های کنونی بیشتر است که همان موقع باید استان میشد و نگذاشتند و عقب ماند.بعد هم به خاطر خیانت های بعضی عزیزان و به منظور ضعیف نگه داشته شدن خوی بسیاری از طرح های ده ها ساله در این شهرستان همچنان عاری از هرگونه پیشرفت هستند و اجازه نمیدهند و ندادند که خوی منطقه آزاد و مرز رازی مرز اصلی برای ارتباط با ترکیه شود چیزی که ترکیه خود حاضر است اتوبانش را رایگان بسازد و در عوارض چند سال فقط عوارضش را بگیرد و فرودگاه و بیمارستان های بسیار و خطوط ریلی و... که ده ها سال است نیمه کاره مانده اند به اندازه کافی دلیل بر استان شدن هستند.در ضمن این جدایی به جز خوی برای دیگر شهرها هم امکانات و اتفاقات خوب فراوانی به ارمغان خواهد آورد.به خصوص اگر به دلیل مرز بودن این استان با سه کشور کل استان منطقه آزاد شود به ۲۰ سال نمیکشد که تفاوت را عمیقا احساس میکنید.به مناطق محروم چالدران و پلدشت و هم بد نیست سری بزنید که در دل آذربایجان با این همه پتانسیل تعجب آور است که...
Sweden
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
خوی.شهری با پتانسیل های عالی(تاریخی.گردشگری.کشاورزی.معادن.ریلی.ترانزیتی.درمانی.و...)به امید پیشرفت ایران
Iran (Islamic Republic of)
بابک مرزی
۰۲:۲۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
تابحال هم استان نشده بیشتربه ضررکشوربوده تاخوی.چه توجیهی که نزدیکترین ومقرون به صرفه ترین مسیرترانزیتی به اورپابامحوریت استان بودن خوی هست.درضمن اورمیه همیشه برای خودشیرینی بودجه خوی رابه تهران برگشت داده وچرایک شهرباجهارصدهزاروصدوشصت روستاوجندین بخش نبایداستان بشه.چراترکیه بزرگراه تامرزخوی رازدولی طرف ایرانی هنوزبه قول وقرارادادخودعمل نکرده.بهرحال دیربازوداستان خواهدشد.وروسیاهی به دیگ خواهدماند.
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۱۶:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
من نمیدونم امکانات منظور چیه که میگن ارومیه داره خوی نداره ؟ ایا دولت چی داده که میگن . مشکل نیست بفرمایید استان بشید و بدونید مرکز استان بودن چیه؟ افزایش مهاجر چه خواسته چه ناخواسته .گرانی .شلوغی .کمبود امکانات به علت بزرگی شهر و نبود زیر ساخت ها. بفرما عقب نمونید امکانات ریخته ما که مردیم از دست امکانات .تنها امکانات پول تو جیب ادم هست عزیز ربطی به استان بودن نداره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
با توجه به توانمدیهای خوی با تشکیل استان آذربایجان مرزی پیشرفت واقعی وجذب سرمایه گذاریهای خارجی وداخلی وکاهش بیکاری راشاهد خواهییم بود باایجاد استان آذربایجان مرزی افتخاری برافتخارات آذربایجان وایران عزیز افزوده خواهد شد انشااله یاشاسن کبیری
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
ما برای درمان دنبال دکتر خوب و با کیفیت هستیم اگر قرار باشه خوی را استان کنن ما برای درمان به تبریز میریم نه خوی فاصله مهم نیست کیفیت مهم است
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۴۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
شما مهابادیها کرد هستین منطقه اذربایجان را اشغال کرده اید با افزایش جمعیت خودتان حالا دنبال قاره شدن خود می گردید بر این زمانه متاسفم که دنبال تجزیه اذربایجان است
Netherlands
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
علت چیست
Iran (Islamic Republic of)
غلی
۰۰:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ورامین هم باید استان بشه اول ورامین
Netherlands
یک فقره
۱۳:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
جاده شصت کیلومتری از خوی تا مرز رازی بیشتر از سی سال هست که سامانی به خودش ندیده. چرا ؟ چون اگه این جاده تبدیل به اتوبان بشه و ترانزیت انجام بشه . این طرح بهترین راه نجات مردم خوی از این رکودو بیکاریه. البته اگه ارومیه بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
از زمان طاغوت هم قرار بود شهرهای اردبیل،میانه و خوی از استانهای آذربایجان جدا شوند و کل آذربایجان به 5 استان تقسیم شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
باز هم انتخابات و ....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
آزربایجان جنوبی یک کلام ختم کلام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
واقعیت در مظلوم و مستعمره واقع شدن شهر خوی توسط مرکز استان یعنی ارومیه است که می خواهد خودش را نجات دهد و از ظرفیت هایش استفاده کند باید فکر اساسی بشود این همه فاصله بین بوجه و امکانات و ... مرکز استان آذربایجان غربی با دیگر شهر های خود دارد در حالی که خوی موقعیت بهتری دارد چرا این همه ظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
اخه چرا این همه بدجنس هستید شما خویی ها.چن تا بیمارستان و یه فرودگاه دارید دور ورتون نداره . اصلا هم شایسته استان شدن نیست . و این تجزیه طلبی مردم خوی اصلا قابل هضم نیست از اول اول میخواید جدا بشید .واقعا تاسف باید خورد
Iran (Islamic Republic of)
ماردین
۲۳:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اذربایجان غربی اگه در طرح تقسیم قرار گیرد باید استان دیگری هم تشکیل شود در مناطق کردنشین به مرکزیت مهاباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام
حالا دارند استان ایجاد می کنند مشگین شهر هم تبدیل کنند به استان چون جزء بزرگترین شهرستان های کشور هست و داری 6بخش و 7ناحیه شهر داری و شهر می باشد و از نظر وسعت از خود اردبیل مرکز استان هم بزرگتر می باشد از هر جهت هم مناسب استان شدن است اسمش هم باشه آذربایجان توریستی
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
خوب گفتی دمت گرم ....بیچاره بچه ها چن تا اذربایجان باید یاد بگیرن تو جغرافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
چرا ایجاد استان جدید همیشه شامل اذربابجان میشود وچرا مناطق مرکزی مانند که اصفهان وشیراز که وسعت هر کدام انداز کل اذربایجان هست وهرمنطقش اقوام خاصی زندگی می کنندنمیشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
شاید خوبی ها از روی احساسات طرفدارش بشن ولی مردم شهر های دیگه که قرار هست بخشی از این استان شوند عمرا قبول کنن و علاوه بر اون مردم آذربایجان امروز متحد تر از همیشه هستن و هیج کس نمی تونه آذربایجان رو تجزیه کنه
Iran (Islamic Republic of)
OMD
۱۵:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان شاید مردم خوی احساساتی جواب بدن ولی بدانید دشمن درسب جداسازی استانهای ترک تشین است وبعدتجزیه اگریکدشمن بخواهد یک چوب رابشکند راحترمیشکند ولی اگرچوب ۵ الا ۶ تاشود دشمن هرگزنمی تواند چوب هارابشکند کسی که این پیشنهاد راداده اینده نگرنیست چون الان مردماستان اردبیل الخصوص مشکین مغان وو راضی هستند به تبریز بپونند عزیزان اگرشهرهای ترک نشین باوسعت باشد هرگز دشمن نمی تواند چشم به خاک ترک نشین بکند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
مشکل در استان آذربایجان غربی فقط بی عدالتی و عدم توزیع درست و عادلانه بودجه، امکانات و تسهیلات است.
اگر تعصبات قومی و مذهبی در استان کم بشه همه چی حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بهترین طرحه حرفی نداره کسانی هم که مخالفت میکنن درست فکر نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بخاطر مشتی رای..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بنظر من طرح خوبیه..اما اسمش آذربایجان مرکزی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تو گلوتون نپره یهو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
من یکی از شهروندان اهل چهاربرج در استان آذربایجانغربی هستم راه 5 کبلومتری این شهر 6 سال هست تخریب شده تا آسفالت بشه هنوز که هنوز هست آسفالت نشده آنوقت کل بودجه عمرانی این استان در شهرهای خوی و ماکو و... صرف شده تا مایه جدایی و تشکیل استان مرزی شود . باید به مسئولین استان آفرین گفت ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
یاشاسین خــــــــــــــــــــــــــــــوی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
آذربایجان وار اولسون
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار یکپارچگی آذربایجان
۰۷:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
باز انتخابات شد آقایون دست بکارشدن خویی ها اول خواستن به منطفه آزاد ماکو بپیوند بعد به منطقه آزاد ارس نشد حالا اومدن ساز جدایی میزنن بخدا اینکار خیلی اشتباهه / یکپارچگی استان از بین میره / اختلافات مذهبی پیش میاد / منطقه ازاد ماکو که از سرزمین مادری جداست / خویی ها باز با کدوم شهرها میخواد استان بشه / ما فاصله ای با مرکز استان نداریم بهونه نکنید/ یاشاسین پوتون آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
لعنت به دشمنان خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
از تاکستان به سمت آذربایجان کلا آذربایجان بوده‌است
این تقسیمات با نامهای زنجان و اردبیل وتقسیمات بعدی کارشناسی و منطقی نبوده است
یاید کلمه آذربایجان در همه تقسیمات این مناطق حفظ بشود آذربایجانی که همزاد تاریخ است
آذربایجان غربی مرکز ارومیه- آذربایجان مرکزی، مرکز تبریز_ آذربایجان شمالی مرکز خوی_ آذربایجان شرقی مرکز اردبیل_ آذربایجان جنوبی مرکز زنجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
ساغول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۴ دی ۱۳۹۸
اردبیل نگذاشت اسم اذربایجان مرکزی برتبریزباشدچون قدمت اردبیل بیشتراست تاقبل ازحمله مغول مرکزکل اذربایجان اردبیل بوده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۶:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
استان خوزستان شمالی اولویت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
مردم باید حالا که کشور در آستانه یک تحول عظیم قرار گرفته صبر و شکیبایی رو پیشه کنن به قول معروف یکم دندون رو جیگر بزارن، و به امید خدا خیلی مسائل تغییر میکنه،چون اینا نه تنها کاری نمیکنن بلکه ترمز پیشرفت کشور رو دودستی چسبیدن با رفتنشون با توجه به اینکه آگاهی مردم نسبت به هشت سال قبلش اساسی رشد کرده به امید خدا روزای روشنی در راهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
با تجزیه ی استانها فقط فقر و بیکاری و اختلافات قومی قبیله ای بیش تر می شود و در اینده هر کس خواستار استقلال و خود مختاری می شود
یکی از دلایل قدرت افتصادی وسعت بیشتر و در نتیجه منابع و نیروی کار بیش تر است مانند کشورهای قدرتمند اقتصادی مانند چین هند روسیه امریکا و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
مسخره می کنید.....؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
خوی
۰۰:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
یاشاسن کبیری # یاشاسن خوی # یاشاسن آذربایجان مرزی# یاشاسن ایران
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اگه یه نگاه به نقشه ایران بیاندازید می بینید که استان های بزرگتر از آذربایجان غربی هم وجود داره که شرهستان های خیلی دور نسبت به مرکز در این استان ها کم نیست . پس دوری از مرکز توجیه چندان قابل قبولی نیست ، دولت باید برای رفع مشکلات اداری بسترهای الکترونیکی را هرچه سریعتر راه اندازی کنه نه اینکه استانها را خرد و کوچک کنه .
دوم هم اینکه خرد شدن و کوچک شدن استان ها نمی تواند لزوما عدالت به دنبال بیاره و باید به فکر راه درست بود ، وگرنه که از فردا هر شهر بالای صد هزار نفر می خواد تبدیل به استان بشه ، که وجود ایهنمه استان خودش مشکلات جدید و چه بسا بزرگتر به بار بیاره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
با چهار شهرستان استان تشکیل نمی شود با مرکز یت ارومیه بهتر ین استان با قومیت های شیعه و سنی اداره میشود از ۶۷ نماینده محترم خواهانیم در صورت حمایت از اذربایجان غربی به صنایع سنگین و خودرو حمایت نمایند نه به هزینه های اضافی افزایش مراکز استانها در کشور به مسئله بیکاری گرانی قشر کم درامد هم فکری به وضعیت فعلی جامعه توجه اساسی داشته باشیم شاسین ارومیه قهرمان در سالهای دفاع مقدس
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اصلا طرح درستي نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
چطوره هر شهري در كشور به يك استان تبديل بشه؟ اصلا چرا شهر داشته باشيم بجاي شهر اسمشون را بگذاريد استان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
این همه مشکل تو کشور داریم ببینید وقتشونا سر چه چیزای میگذارند
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۲۳:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اگه از این نظر بهره وری و اینا نگاه کنیم استان هایی مثل سیستان و بلوچستان و گرمان که باید پنج یا شش تا استان بشن!!!!!
چند وقت پیش توی تلوزیون یه روستایی رو توی سیستان بلوچستان نشون میداد که نه اب اشامیدنی داشت نه برق نه گاز حتی راهی که به اونجا وصل میشد خیلی خطرناک بود باید اینطور جاها هم بهره وری بشه فقط اذربایجان نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهروز
۲۳:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
خوی باید زودتر از این ها استان میشد.خوی یکی از شهرهای کهن و پر جمعیت شمال غرب کشور است.صدرصد با استان شدن خوی این شهرستان پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اولا خوی باید خیلی وقت پیش استان میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
همه چیز مملکت حل شده و...اینها دنبال رای و انتخابات جدیدن
Iran (Islamic Republic of)
pasha
۲۲:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
دم انتخابات شد باز وعده ها رو شد همش وعده است نباید تجزیه بشه همش الکلی میخواهد واسه خودش رای جمع کنه سه زمانی هم اردبیل میگفتن اگه استان بشیم مادر صنعت میاد تبریز نمیزاره اردبیل پیشرفت کنه کدام مادر صنعت رفت اردبیل واقعن اردبیل چقدر پیشرفت کرد فقط تجزیه ازربایجان
Iran (Islamic Republic of)
سارابلی
۲۰:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
اردبیل استان نمیشدبایدباسراب اهرمیانه چاراویماق مقایسه میشد.اردبیل قدمتش بیشترازتبریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
یاشاسین آزربایجان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
به جای این حرفها و این تقسیم بندی ها امکانات و بودجه ها رو از مراکز استان بردارید و تقسیم کنید به بقیه شهرستان ها...باشگاه جوان لطفا این موضوع رو خودتون طرح و پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
Kurdm
۲۱:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
طرح افتضاحیه چون با این کار تنش بین ترک و کورد بیشتر از همیشه میشه چرا سال ۹۲نماینده مهاباد میخواست یه استان دیگه به مرکزیت مهاباد تشکیل بده مخالف بودن ولی الان نه جمعیت جنوب استانم که از شمال بیشتره نه به تجزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
این طرح مورد حمایت مردم اذربایجان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
استان سازی به نفع آنهایی است که میخوان رأی مردم را برای مجلس جمع کنند، اگه راست میگین امکانات را عادلانه بین شهرها ومردم تقسیم کنید تا مناطق دورتراز مرکز استان مجبور نشن ده ساعت راه برن، مطمئناً هدف خدمت و رفع مشکلات مردم نیست، منافع شخصی وگروهی درکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
چه اسمی ؟؟؟!! خب حالاآذربایجان نباشه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
آذربایجانی
۱۹:۴۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
آذربایجان مرزی دیگه چه صغیه ایست!! هر سه آذربایجانها مرزی هستن. امان از سوء مدیریتها در این کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
طرح خیلی خوبی هستش انشالله به زودی اجرا و تصویب شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
تشکیل استان آذربایجان جنوبی با مرکزیت مراغه چندین و چند ساله که از مطالبات به حق مردم شریف این خطه از آذربایجانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
از اون مهم تر تشکیل آذربایجان جنوب شرقی با مرکزیت میانه است که باید نمایندگان پرکار ملت پیگیری کنند البته اگه وقت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
به خدا نباید اذربایجان رو تجزیه کنیم
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
استان گرمانشاه به استان های کلهرستان لکستان جافستان اورامستان کلیایستان با اتحاد تقسیم شود تا اشتغال و پیشرفت بیاید یاعلی
Canada
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اینکار بشدت غلطه با این کار تفرقه بین هم استانی ها می افته و بحثهای قومی مطرح میشه.
اینها بصورت زیر پوستی دارن قوم قوم رو جدا میکنن به بهانه های مختلف تا آسیب های بین قومی رو براحتی رواج بدن.
Netherlands
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اگر استان لکها لکستان شمالی کرمانشاه و لکستان جنوبی لرستان رو ایجاد کنید همه مشگلات حله قطار میاد فرودگا میاد علم میاد سینما میاد
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۱:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
دوست عزیز‌. کرمانشان بزرگ ترین منطقه ی کرد نشینه ایرانه که لک ها بخشی از آن هستند. با این صحبت ها تفرقه افکنی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۸:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
آقایان به جای حل بی کفایتی مدیران دنبال تقسیم کشورند. اینایی که موافقند دارند واسه آینده خودشان یا آغازاده هاشون سفره می اندازند. من آذری ام و این کار غلطیه. جای این حرف ها مدیران بی سواد پر مدرک رو کنار بگذارید.
Netherlands
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اگر استان لکها لکستان شمالی کرمانشاه و لکستان جنوبی لرستان رو ایجاد کنید همه مشگلات حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
ما توی شهرستانی هستیم که اگر بخواهیم برای خیلی از کارهامون با اتوبوس به مرکز استان بریم باید ۵ ساعت تو راه باشیم . وقتی صحبت از تشکیل یک استان جدید میکردیم کسی موافق نبود حالا اینا به چه دلیل دارند این طرح رو قبول میکنند ؟ یعنی چی که اینقدر باند بازی میشه . توی شهرستان ما خیلی از امکانات درمانی رو نداریم وبیماری که به مرکز استان میبرند خیلی وقتها تو راه تلف شده برای ما امکانش نیست اما برای اینها همه چیز فراهمه .
Netherlands
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
فقط استان لکستان سریع درست شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
حتما
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
این استان بهتره اول به مردمش بعد به کشورش احترام بزاره این طرح فقط برای زیر فشار گزاشتن کردهای مظلوم است که زبان مادری خود رو فراموش وترک زورکی شدند و با ایجاد این استان میخان کوردهای مرزی رو هم به ترک تبدیل کنند اگه راست میگی چرا فارسی که زبان ایران است نه نژاد خاصی رو به احترام دیگرقوم ها صحبت نمیگنید حتما هدفی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
مشکل در آذربایجان غربی فقط عدالت و توزیع برابر امکانات است اگر که تعصب قومی و مذهبی از استان جمع بشه خیلی از موارد حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
با این توجیه که استان سیستان و بلوچستان یا کرمان باید هر کدام پنج،شش تا استان شوند!
Iran (Islamic Republic of)
جواد محمدی
۱۸:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
هر کسی که با این طرح موافق نیست درست فکر نمیکند کسی که ساکن شهر ماکو هست برای یک کار اداری ۱۰ ساعت رفت برگشت رو تو جاده ها بمونه واقعا انصاف نیست با این طرح خیلی موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دوست عزیز ما هم وضعیت شما رو داریم . اگه این طرح برای همه اونایی که این وضعیت رو دارند اجرا بشه کسی مخالف نیست .
Iran (Islamic Republic of)
99
۱۴:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اونوقت مشکل من تکابی در جنوب استان که 6 ساعت از مرکز استان فاصله دارد و به قول شما 12 ساعت رفت و بر گشت فاصله دارد که همچنان سرجاشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
این تنها برای ماکو هستش شهر های استان های دیگه مشکل ندارن ....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
کار اشتباهیست.چه خبره اینقد استان سازی میکنید؟ میخواید زمین کش بیاره؟ شرقی غربی مرزی و...
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۰۰:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
چون راحت تر از ساخت ترن های بین شهری سریع السیر ارزانقیمت هست. اگه به این بهانه ها بود که باید چین و روسیه و کانادا هر کدوم صد تا استان یا ایالت داشتن.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شما تکاب ها برید زیر نظر زنجان تاکمی ازدست این ارومیه ای ها راحت بشید که حقتان پایمال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
شهرستان وبخش مشکل حل نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
برادران بهتر است مواظب باشند تا وحدت ملی دچار آسیب نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
کار بسیارغلطی است.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اتفاقا نظر توغلط است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
من خودم آذربایجانی هستم ولی با این طرح کاملا مخالفم #تجزیه_ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
نمیدونم اهل کجایی ولی اتفاقا عالی میشه خوی استان بشه
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۷:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اذربایجان مرزی-آذربایجان غریب-اذربایجان جنوبی-اذربایجان کردی و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
جالب است !! هر شهری می خواهد استان شود . ظاهرا مشکل کمبود استان است !!!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۶:۱۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
طرح مورد قبول نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
بله حتما به نفع افرادی مثل شما نیست. ولی ما خویی ها بسیار مشتاق استان شدن شهر و دیارمان هستیم. چون دیگر از این بی عدالتی ها در سهم خودمان از بودجه استانی خسته شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اتفاقا طرح بسیار خوبی است! ...یاشاسین خوی یاشاسین آذربایجان...ظرفیت های خوی خیلی زیاده
نزدیکترین شهر به ترکیه و وان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خیلی وقت پیش باید استان میشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خیلی هم عالیست انشالله بزودی اجرا بشود با همت مسولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
به این ترتیب دیگه کشور باید تا هزار تا استان داشته باشه
Sweden
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
خوی،شهری با پتانسیل های عالی(تاریخی،گردشگری،ریلی،کشاورزی،معادن،مرزی،ترانزیتی،درمانی،و...)به امید پیشرفت ایران
Iran (Islamic Republic of)
آذربایجان
۰۷:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
چرا جناب رئیس !؟
آخرین اخبار