معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی مطرح کرد؛

اجرای طرح ارتقای کیفی گوشت مرغ از ۱۵ مهر/ انحصاری در واردات دی و مونوکلسیم فسفات نیست

ماکنعلی گفت: طرح ملی ارتقای گوشت مرغ از ۱۵ مهر در کشور اجرا شود که مرغ سایز یکی از آیتم‌های این طرح است.

خبر برنامه//اجرای طرح ارتقای کیفی گوشت مرغ از ۱۵ مهر/ انحصاری در واردات دی و مونوکلسیم فسفات نیستبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در نشست خبری که در محل دامپزشکی استان تهران و بازدید از مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی ۲ برنامه کنترل راهبردی نیوکاسل و سالمونلار را در قالب برنامه بهداشت صنعت طیور تدوین کرده است.

وی، از اجرای طرح ارتقای کیفی گوشت مرغ در سطح کشتارگاه‌ها و بازار در ۱۵ مهر امسال خبر داد.

ماکنعلی با اشاره به اینکه بیماری بروسلوز انسانی برای اولین بار در استان قم ۴۸ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: با همکاری کشور آلمان طرح مشمشه را تدوین و عملیاتی کردیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حذف مجوزها، کاهش ارباب رجوع و حرکت به سمت پاسخگویی و دوری از تصدی گری راهبرد اصلی سازمان دامپزشکی است، افزود: این سیاست اصلی سازمان است که ما با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه انحصاری در صدور مجوز واردات تخم چشم زده وجود ندارد، بیان کرد: ضوابط و دستورالعمل‌ها ۲ قسمت دارد که یک بخش آن در حیطه اختیاری وزارت صمت است که با این وجود هیچ رانتی برای گروه خاصی از دیدگاه بازرگانی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: قیمت مرغ تا نیمه شهریور تغییری نخواهد کرد


ماکنعلی با بیان اینکه هیچ رانتی برای واردات تخم چشم زده وجود ندارد، گفت: بازرگانان باید دارای حداقل ویژگی‌های وزارت صمت باشند که این موضوع هیچ ارتباطی به ما ندارد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ادامه داد: امسال بنابر آمار بیماری vhs بیش از ۸۳ درصد در کشور کاهش پیدا کرده است.

وی درباره اینکه واردات تخم چشم زده باعث انتقال ویروس وی اچ اس به کشور شده است، این مسئله را تکذیب کرد و گفت: امکان انتقال ویروس به این شکل وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واردات دی و مونوکلسیم فسفات انحصاری نبوده است، افزود: بیش از ۴۰۰ شرکت واردکننده در این حوزه وجود دارند.

ماکنعلی با اشاره به اینکه خاک فسفات که مواد اولیه تولید مونوکلسیم فسفات در کشور است در گروه ۲ کالایی قرار دارد، اظهار کرد: علی رغم آنکه سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صمت مکاتبه کرده اند، این نهاده به گروه یک کالایی منتقل نشده است، ضمن اینکه ۲ شرکت تقاضای تولید اسید را که از مواد اولیه تولید مونو و دی کلسیم فسفات است، داشتند و سازمان دامپزشکی نهایت همکاری را با آن‌ها کرده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در پایان درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر عرضه مرغ با وزن ۲.۲ کیلوگرم دارید، بیان کرد: ما چنین برنامه‌ای نداریم و تنها برنامه سازمان دامپزشکی آن است که طرح ملی ارتقای گوشت مرغ از ۱۵ مهر در کشور اجرا شود که مرغ سایز یکی از آیتم‌های این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار