برپایی جشنواره" عید تا عید" بازار گل وگیاه اصفهان

سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان به مناسبت دو عید قربان و غدیر اقدام به فروش ویژه گل و گیاه، ماهیان زینتی و برپایی غرفه های مشاغل خانگی دربازار مرکزی گل و گیاه اصفهان کرده است.

به منظورافزایش فرهنگ استفاده از گل و گیاه، آشنایی با مزایای آن و تاثیرات روحی و روانی استفاده از این منبع خدادادی که تاثیر بسزایی در سلامت روح و روان خانواده‌ها دارد و نیز به منظورتشویق، ترغیب و ایجاد رقابت سالم بین شرکت کنندگان جهت ارتقاء کمی و کیفی تولید، معرفی توانمندی‌ها و نوآوری‌های تولیدکنندگان و دست اندکاران عرصه‌های تولید و ترغیب بازدیدکنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه، جشنواره‌ای به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم در محل بازار مرکزی گل و گیاه اصفهان برپا شده است.

محمد مجیری مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری در این باره به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، می‌گوید: از نقاط برجسته این جشنواره حضور تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از استان‌های مختلف کشور، حضور تولید کنندگان ماهی‌های زینتی و تولید کنندگان مشاغل خانگی و نیز حمایت از مصرف کننده و فرهنگ‌سازی و آشنایی با کاشت و تولید گل و گیاه، آشنایی با تولید کنندگان ماهی‌های زینتی و حمایت از مشاغل خانگی است.

او با اعلام اینکه در مجموعه بازار گل و گیاه همدانیان، بازارچه‌ای در ۳۰ غرفه مشاغل خانگی اختصاص داده شده است، می‌افزاید: اکنون غرفه‌های محصولات خانگی محصولاتی همچون میناکاری، گل‌های مصنوعی، انواع زیورآلات، بافتنی‌های دستی، انواع چرم، انواع استند‌های چوبی، تابلو‌های نقاشی تا عید غدیر عرضه می‌کنند.

مجیری معتقد است؛ یکی از سیاست‌های مهم سازمان در سال حمایت از تولید داخلی، حمایت از جشنواره‌های فروش ویژه محصولاتی همچون گل و گیاه، ماهیان زینتی و محصولات دست ساز خانوارو محصولات کشاورزی است که می‌تواند زمینه افزایش مشارکت مردمی در چرخه اقتصاد خانواد‌های کم درآمد را بیشتر و آن‌ها را تشویق می‌کند تا با منابع درآمدی و سرمایه گذاری کم نقش سازنده‌ای در توسعه اقتصادی داشته باشند.

این مقام مسئول می‌افزاید: نکته مهم و خاص در برگزاری این جشنواره حضور فعال بخش خصوصی و تولید کنندگان گل و گیاه و ماهیان زینتی می‌باشد به گونه‌ای که تمامی هزینه‌های این جشنواره بر عهده بخش خصوصی و بهره برداران بازار بوده و سازمان ساماندهی به عنوان متولی این جشنواره نقش حمایتی و نظارتی بر عهده دارد.

او اظهار امیدواری کرد؛ با برپایی این جشنواره انتظار می‌رود بتوان درآمد حاصل از فروش مستقیم را نصیب تولید کنندگان وموجب حذف واسطه‌های اضافی و ارتباط بدون واسطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان با قیمت ارزان‌تر شد.

گفتنی است؛ در این جشنواره که تا روز عید غدیر ادامه دارد، انواع گل‌های شاخه بریده و آپارتمانی، کاکتوس، درختان و درختچه‌های مثمر و غیر مثمر، گل‌های فصلی، بذر و انواع گلدان‌های سفالی و پلاستیکی با تخفیفات ویژه ۵ تا ۲۰ درصدی عرضه و همچنین قرعه کشی و اهدای جایزه به ۱۱۰ نفر از مراجعین و خریداران بازار در نظر گرفته شده است که طی مراسمی در تاریخ هفتم شهریور قرعه کشی واهداءجوایز آن در بازار گل و گیاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م
 

فروش ویژه گل و گیاه، ماهیان زینتی  دربازار مرکزی گل و گیاه اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار