در طلبگی اگر نیتی جز رضای خداوند متعال در نظر داشته باشید به نتیجه نمی رسید.

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت:در طلبگی اگر نیتی جز رضای خداوند متعال در نظر داشته باشید به نتیجه نمی رسید و کارتان بی حاصل خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان، نیت خالص به منظور خدمت به اسلام را نخستین مسئله برای طلاب به ویژه طلاب جدیدالورود عنوان کرد و اظهار داشت: تحصیل در حوزه علمیه به نیت دستیابی به مسائل مادی و دنیوی ارزشی ندارد.

او افزود: در طلبگی اگر نیت جز خداوند متعال در نظر داشته باشید به نتیجه نخواهید رسید و کارتان بی حاصل خواهد شد، جنگی که طلاب در آن حضور دارند مشکل‌تر و البته ارزشمندتر از جنگ نظامی است چراکه کاری مهمتر از طلبگی وجود ندارد و فعالیت در حوزه علمیه بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه فعالیت طلاب در حوزه علمیه را نظیر فعالیت انبیاء در زمینه هدایت جامعه و تعلیم احکام الهی برشمرد و تصریح کرد: بیدارسازی مردم و هدایت جامعه به سمت معارف دینی بستر سازی و زمینه سازی ظهور است و به همین دلیل طلبگی اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد.

او تلاش علمی و برخورداری از اخلاق و تقوا را موجب بزرگی و آقایی و عزت و محبوبیت طلاب دانست و گفتد: در حوزه علمیه به طلاب شهریه‌ای پرداخت می‌شود که از وجوهات شرعی است و تنها در حد یک کمک هزینه تحصیلی است و با آن امکان امرار معاش وجود ندارد.

انتهای پیام/م

 

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.