صادقی: کدام بازیکن استقلال الگوی جوان‌هاست؟/ فتحی درباره جذب بازیکن شفاف‌سازی کند/ مگر در زمان مذاکره با استراماچونی می‌خواستند خیار بخرند؟!

امیر حسین صادقی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره شرایط باشگاه استقلال صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین صادقی درباره آخرین وضعیت خودش به دنبال جدایی از فوتبال بیان کرد: پس از عمل جراحی بینی، یک سال از فوتبال دور هستم، اما از دی سال گذشته تمریناتم را شروع کردم و اکنون وضعیت بدنی خوبی دارم. در ۲ باشگاه با ۳،۴ مربی خیلی خوب تمرین می‌کنم. برای تمرینات کیک بوکسینگ و وزنه برداری، مربیان اختصاصی گرفته ام تا از لحاظ چابکی و استقامت بدن وضعیت خوبی داشته باشم. تمرینات هوازی و مرتبط با فوتبال انجام می‌دهم.

برخی اتفاق‌ها در شان استقلال نبود

او درباره اینکه آیا وضعیت باشگاه استقلال را پیگیری می‌کند یا خیر، گفت: تا ۲،۳ ماه پیش پیگیر استقلال نبودم چراکه مسائلی در این باشگاه رخ می‌داد که در شان استقلال نبود، اما هواداران دوست دارند بازیکنی که به اشتباه یا درست ۱۲،۱۳ سال در استقلال بازی کرده، با پیراهن این تیم ۲ بار فرصت حضور در جام جهانی را به دست آورده و آلبوم افتخاراتش با استقلال کامل است به این تیم کمک کند.

صادقی: کدام بازیکن استقلال الگوی جوان‌ها است/ فتحی درباره جذب بازیکن شفاف سازی کند/ مگر در زمان مذاکره با استراماچونی می‌خواستند خیار بخرند

بازیکن استقلال باید ارزش پیراهن این تیم و جایگاهش را بداند

صادقی تصریح کرد: فوتبال رو به صنعت می‌رود و صنعت هم نیاز به مدیر، پتانسیل و اطلاعات کامل دارد. اگر من به جایی رسیده ام که کل دنیا مرا می‌شناسند و جزء ۲۰ پدیده برتر جام جهانی بوده ام به این دلیل است که از باشگاه استقلال رشد کردم. باید بدانم جایگاهم کجاست، در چه باشگاهی قدم بر می‌دارم و کجا بازی می‌کنم. باید ارزش پیراهن استقلال را بدانم.

یکی از انتقاد‌های وارد به استقلال، جدایی بازیکنان بزرگش است

او درباره اینکه آیا خرید‌های جدید استقلال ارزش پیراهن این تیم را می‌دانند یا خیر، اظهار داشت: آن‌ها جوان هستند. به جز وریا غفوری و بازیکن خارجی استقلال، سایر بازیکنان این تیم زیر ۳۰ سال سن دارند. در سه فصل نزدیک به ۳۰ بازیکن از استقلال جدا شدند. یکی از انتقاداتی که نسبت به این تیم مطرح است همین جدایی بازیکنان بزرگش است. من کنار جواد زرینچه، محمد خرمگاه، مهدی هاشمی نسب، سهراب بختیاری زاده، پرویز برومند، سیروس دین محمدی، علیرضا منصوریان، محمود فکری و خیلی از بازیکنان بزرگ دیگر بازی کردم. آن‌ها بستر خوبی را برای بازی کردن بازیکن جوان در استقلال فراهم کردند.


بیشتر بخوانید:

صادقی: آقای خطیر برای حضور در استقلال باید نماز شکر بخوانی/ استعفا کردی، پس برو/ خیلی زود هواداران شعار دادن را شروع می‌کنند


کدام یک از بازیکنان استقلال می‌تواند برای جوان‌های تیم الگو باشد؟

مدافع سابق استقلال افزود: اکنون کدام یک از بازیکن بزرگ استقلال می‌تواند الگویی برای بازیکن جوان باشد؟ کدام یک از نفرات این تیم بیشتر از سه سال سابقه بازی دارد؟ اگر بزرگ‌تر داخل تیم نباشد نمی‌تواند ساختار تیمی درون زمین را برای بازیکن توضیح بدهد. یادم می‌آید امیر قلعه نویی ساختار جوانی در استقلال تولید کرد. ۱۳،۱۴ بازیکن بزرگ و باتجربه کنار رفتند تا جای آن‌ها را بازیکنان جوان مانند من، مجتبی جباری، مجتبی انصافی، وحید طالب لو، امیر امینی فر، منصور احمدزاده و پیروز قربانی بگیرند و بزرگانی مانند محمود فکری، منصوریان، برومند و سامره در کنار آن ها حضور داشتند.

قلعه نویی به جوان‌های استقلال درس شجاعت داد

او درباره تفاوت وضعیت فعلی با آن زمان گفت: اولین بحث داشتن یک مربی خیلی خلاق است که برای بازی دادن به جوان هزینه بدهد. امیر قلعه نویی خیلی پای ما جوان‌ها ایستاد و برخی مواقع طاقت هواداران سر آمده بود. یادم می‌آید اولین دربی که می‌خواستم بازی کنم مردم وقتی به من و پیروز قربانی نگاه می‌کردند با خود می‌گفتند چه اتفاقی قرار است از بازی کردن این جوان‌ها مقابل علی دایی بیفتد، اما قلعه نویی به ما شجاعت را یاد داد.

صادقی: کدام بازیکن استقلال الگوی جوان‌ها است/ فتحی درباره جذب بازیکن شفاف سازی کند/ مگر در زمان مذاکره با استراماچونی می‌خواستند خیار بخرند

استراماچونی تاریخچه ایران را مطالعه کند

صادقی افزود: اکنون استراماچونی با چه زمینه، نگرش و طرز تفکری وارد باشگاه بزرگ استقلال شده است؟ من وقتی می‌خواستم به تراکتورسازی، مس کرمان، صبا قم و ... بروم می‌دانستم چه بستری در آن تیم‌ها وجود دارد. حدود یک ماه با این مربی مذاکره شده و علی خطیر باید جواب بدهد چه زمینه‌ای از فوتبال ایران و باشگاه استقلال به استراماچونی نشان داده که اکنون این مسائل پیش می‌آید. از او می‌پرسم آیا نمی داند ایران کجاست؟ اگر نمی‌داند تاریخچه کشورمان را بخواند. یک سوم جهان زمانی برای ایران بوده است.

دلیل قهر استراماچونی را نمی‌دانم و منتقد او هستم

او درباره اینکه آیا به نحوه جذب بازیکن از سوی استراماچونی انتقاد دارد، گفت: من به رفتار اشتباه او انتقاد دارم. در روز‌های اخیر مدام گفته اند استراماچونی قهر کرده است. من دلیل قهر او را نمی‌دانم. آیا مدیرعامل استقلال درباره دلیل این کار و همچنین درگیری که روز گذشته در باشگاه رخ داده توضیح می‌دهد؟

فتحی درباره جذب بازیکن برای استراماچونی شفاف سازی کند

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: باید با هواداران باهوش استقلال راحت‌تر حرف بزنیم. اکنون همه مردم فوتبال را می‌فهمند. شاید در زمان ابتدای بازی ما تنها افرادی که به ورزشگاه می‌آمدند، می‌دانستند فوتبال چه ابعادی دارد، اما اکنون از بچه هفت ساله تا پیرمرد و پیرزن ۸۰ ساله فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند. فوتبال ایران ۲ جام جهانی موفق داشته و رو به سرمایه گذاری رفته است. برای هزینه کردن باید برنامه داشته باشیم. امیرحسین فتحی را قبول دارم، اما او شفاف سازی نمی‌کند. او یک مدیر واقعا استقلالی و پیگیر کار است، اما زمانیکه استراماچونی به استقلال نیامده بود، چه کسی برای این تیم بازیکن می‌گرفت.

ساختار استقلال برای جذب بازیکن معیوب است

صادقی درباره اینکه شنیده می‌شود علی خطیر و کامران منزوی مسئول جذب بازیکن و تمدید قرارداد بازیکنان استقلال بودند، گفت: خطیر در این باشگاه چه کاره است؟ من کامران منزوی را به عنوان فرد باتجربه‌ای که توانسته در این ساختار به خوبی مدیریت کند قبول دارم، اما مگر نباید باشگاه برای جذب بازیکن کمیته فنی داشته باشد؟ چرا تمام اعضای این کمیته می‌گویند ما بازیکن نگرفتیم؟ چرا گفتند ۲ فرد دیگر بازیکن می‌گیرند؟ این نفراتی که امسال جذب شدند، بازیکنان خیلی خوبی هستند، اما من اشاره ام به ساختار معیوب است.


بیشتر بخوانید: صادقی: اعتراض به داور در همه جای دنیا وجود دارد


مدیران استقلال تیشه به ریشه شفر زدند

او درباره ادعای علی خطیر مبنی بر اینکه هیئت مدیره باشگاه استقلال در فروردین به او دستور داده دنبال جذب جانشین وینفرد شفر برود، گفت: وقتی می‌گویند یکی تیشه به ریشه می‌زند همین است. من کاری به اعضای هیئت مدیره ندارم، اما با این کار تیشه به ریشه مربی شان زدند. پرسپولیس جام را ۲ دستی به استقلال و سپاهان تقدیم می‌کرد و استقلال می‌توانست با کسب ۶ امتیاز از بازی‌های پایانی اش قهرمان شود. چرا زمانی که استقلال توانست سپاهان را ببرد، شفر روی دست بازیکنان بود، اما پس از باخت به پدیده با او خداحافظی کردند. پیراهن استقلال تنها برای هوادارانش می‌ماند و مدیر می‌آید و می‌رود. حال من از فوتبال به هم می‌خورد و تنها می‌خواهم برخی افراد را برای هواداران به چالش بکشانم.

صادقی: کدام بازیکن استقلال الگوی جوان‌ها است/ فتحی درباره جذب بازیکن شفاف سازی کند/ مگر در زمان مذاکره با استراماچونی می‌خواستند خیار بخرند

صادقی افزود: باز هم می‌گویم حالم از فوتبال بد می‌شود و یک سال است نمی‌خواهم در آن هیچ کاری انجام بدهم. این فوتبال پر از لابی و گندکاری است. بازیکنی که می‌خواهد فوتبال بازی کند باید پول بدهد. معضل فوتبال ایران اکنون مدیران برنامه‌ای هستند که نمی‌دانم از کجا آمده اند. مگر با این همه هزینه شفر را نیاوردید، اما چرا بلد نیستید او را مدیریت کنید؟ من مدت‌ها پیش می‌دانستم در استقلال چه خبر است، اما اگر حرف می‌زدم می‌گفتند امیرحسین صادقی می‌خواهد بار دیگر جنجال درست کند، اما چرا ۲ ماه مانده به اتمام لیگ زیرآب شفر را زدید؟

حالم از فوتبال به هم می‌خورد، اما به خاطر پسر کوچکم می‌خواهم یک سال دیگر آن را تحمل کنم

او ادامه داد: جان ۲ پسرم را قسم می‌خورم که هیچگونه چشم داشتی به استقلال ندارم. اگر روزی خودم را در سطح کار کردن برای این باشگاه ببینم حتما با مدیران آن صحبت می‌کنم. یک سال و نیم است از فوتبال جدا شده ام و فقط به خاطر پسر کوچکم و اینکه به من می‌گوید بابا داداشی فوتبالیست است، اما تو فوتبالیست نیستی می‌خواهم یک سال دیگر بازی کنم! به همین دلیل می‌خواهم یک سال دیگر فوتبال را تحمل کنم و در سخت‌ترین شرایط زندگی ام به خودم فشار بدنی بیاورم.

۱۲ سال در تیم ملی بودم، اما به دلیل زبان تلخم فقط حدود ۲۲ بازی انجام دادم

صادقی با اشاره به بازی‌های ملی اش گفت: از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ در اردوی تیم ملی بودم. سابقه ۳ حضور در جام ملت‌ها و ۲ حضور در جام جهانی را دارم. با مربیان مختلفی هم کار کردم، اما فقط به این دلیل که زبانم تلخ است حدود ۲۲ بازی ملی انجام داده ام. من با واقعیت کنار نمی‌آیم بلکه رو به روی آن می‌ایستم. نمی‌توانم کار بدی را ببینم و داد نزنم.

مگر مدیران استقلال در زمان جذب استراماچونی می‌خواستند خیار بخرند؟

او درباره جذب هروویه میلیچ از سوی باشگاه استقلال به دنبال جدایی بازیکنان هم پست او در دفاع چپ یعنی امید نورافکن و آرمین سهرابیان گفت: یکی از اختلاف‌های استراماچونی با باشگاه استقلال، بحث بازیکنان خارجی است. پس از میلیچ یک بازیکن دیگر هم مدنظر او است که پیشنهاد مالی بسیار بالایی به استقلال داده و قصد دریافت نیمی از مبلغ را هم پیش از امضاء قرارداد داشته است. مگر استراماچونی شرایط باشگاه استقلال را نمی‌دانست یا به او نگفته بودند این تیم فلان قدر بودجه دارد و می‌تواند برای جذب بازیکن تا این اندازه هزینه کند؟ مگر می‌خواستند زمان مذاکره با استراماچونی خیار خرید و فروش کنند؟! باید شرایط بازیکنان باشگاه را به او توضیح می‌دادند و نظرش را می‌پرسیدند. استرا هم که فله‌ای تیم نمی‌گیرد بلکه با ارزیابی شرایط قبول کرده سرمربی استقلال شود.

پاتوسی برکت ترکیب استقلال بود

صادقی درباره اینکه بندی در قرارداد استراماچونی وجود دارد مبنی بر اینکه ۳،۴ بازیکن خارجی با خودش به ایران بیاورد، گفت: طبیعی است هر مربی‌ای باید ابزار کارش را با خودش بیاورد. شفر به این دلیل برخی مواقع خوب نتیجه می‌گرفت که آیاندا پاتوسی را در اختیار داشت. این بازیکن برکت ترکیب استقلال بود.


بیشتر بخوانید:

صادقی: دلالی در فوتبال پایه ایران به شکل عجیبی مطرح است/ بسیاری از فوتبالیست‌ها اسیر زد و بند شدند/ باید از سنین کودکی علم فوتبال را به استعداد‌ها بیاموزیم


استقلال برای جذب بازیکن باید سمت کانال فلانی برود که با بهمانی رفیق است

او افزود: ضعیف بودن بازیکنانی مانند گرو و نیومایر هم به ضعف مدیریت و افرادی است که کنار او کار می‌کنند. مدیران برنامه به مسئولان باشگاه می‌گویند فلان بازیکن را بگیرید و آن‌ها واسطه مربی تیم هستند. به صورت مثال اگر باشگاه استقلال بخواهد بازیکنی بگیرد باید او را از کانال فلانی جذب کند که با بهمانی رفیق است.

صادقی: کدام بازیکن استقلال الگوی جوان‌ها است/ فتحی درباره جذب بازیکن شفاف سازی کند/ مگر در زمان مذاکره با استراماچونی می‌خواستند خیار بخرند

جای مدیرعامل و سرمربی استقلال بودم ۶ بازیکن را حفظ می‌کردم

صادقی درباره جدایی ۱۵ بازیکن از استقلال در فصل نقل و انتقالات گفت: از این جمع حدود ۶ بازیکن جزء ترکیب اصلی استقلال بودند و ساختار تیم را تشکیل می‌دادند. خسرو حیدری از فوتبال خداحافظی کرد و من کاری به او ندارم، اما مهدی رحمتی و پژمان منتظری از ارکان اصلی تیم بودند. بی شک اگر من جای مدیرعامل یا سرمربی استقلال بودم ۶ بازیکن را حفظ می‌کردم. امید نورافکن، بازیکن پایه استقلال است و مانده ام وقتی او می‌تواند در ایران بازی کند چرا استقلال اقدامی برای جذب امید انجام نمی‌دهد؟

برخی‌ها معنی کاپیتانی منتظری و رحمتی را درک نکردند

او افزود: به این دلیل به جذب امید ابراهیمی فکر نمی‌کنید که سال پیش از استقلال رفت؟ خیلی بازیکنان وسط فصل تیم را رها کردند، اما محبوب هستند. من با برخی از بازیکنان جدا شده استقلال مشکل دارم، اما مهدی رحمتی و پژمان منتظری ابزار تیم هستند. من مشکلات شخصی ام با برخی از این نفرات را کنار می‌گذارم، اما مهدی و پژمان کاپیتان استقلال بودند. شاید برخی‌ها معنی کاپیتانی را درک نمی‌کنند و نمی‌دانند کاپیتان استقلال یعنی کسی که سابقه سال‌ها بازی برای تیم محبوب ۴۰ میلیون ایرانی را داشته است.

وقتی روح الله باقری گفت مدیربرنامه ندارم گفتم از استقلال می‌روی

صادقی تصریح کرد: یک روز از روح الله باقری پرسیدم مدیر برنامه ات کیست که گفت ندارم. من هم به روح الله گفتم شک نکن از استقلال می‌روی چراکه وضعیت عجیبی در این باشگاه ایجاد شده است. قدیمی‌های فوتبال یک مثال می‌زنند و می‌گویند برخی افراد در چرخ گوشت بازیکن را می‌جوند. برخی آقایانی که با چند ماه حضور در باشگاه خودشان را از همه بیشتر استقلالی می‌دانند درباره بازیکن بزرگ تیم غیبت می‌کردند.

خطیر از دقیقه ۵ پشت سر بازیکن استقلال غیبت می‌کرد

او ادامه داد: ۶ نفر مسئول تیم در یک بازی استقلال در جایگاه ویژه نشسته بودند و سه نفر از آن‌ها پشت سر بازیکن غیبت می‌کردند. علی خطیر از دقیقه پنج بازی پشت سر بازیکن استقلال حرف می‌زد. آقایان وضعیت هواداران استقلال را درک کنید.

صادقی افزود: بالای ۱۰۰۰ هوادار استقلال را می‌شناسم که غذا، آب، امکانات، لباس ندارند، اما از خوشحالی پدرشان پس از برد استقلال عشق می‌کنند و اگر استقلال ببازد زندگی شان سیاه می‌شود. آیا بازیکنان یا مدیران باشگاه این مسائل را متوجه می‌شوند؟ پول میلیاردی، نوش جان بازیکن، اما این پول نگاه میلیاردی هم می‌خواهد. میلیون‌ها ایرانی عاشق استقلال هستند و از بردن این تیم یک هفته لذت می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
آقای صادقی جان شما پیشکسوت های استقلال بزرگترها اسطوره های باشگاه باید یه کاری کنید چرا وزیر پرسپولیسی باید برا استقلال مدیر عامل تعیین کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تیم محبوب ۴۰ میلیون ایرانی....جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
استقلال تیم بشو نیست
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
به نظرم بازیکن با سابقه و
میدان دیده استقلال ،
ناصر حجازی ،
الگوی خوبی برای جوانان مشتاق است .
آخرین اخبار