توسعه و اشتغال بخش کشاورزی در گرو افزایش تخصیص آب

وزارت نیرو آمادگی خود را برای بازنگری در افزایش تخصیص آب کردستان اعلام کرد.

توسعه و اشتغال بخش کشاورزی در گرو افزایش تخصیص آببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در جلسه ایی نماینده وزارت نیرو نسبت به بازنگری تخصیص آب کردستان اعلام آمادگی کرد و گفت: پس از تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بازنگری تخصیص آب استان، نتیجه به معاون اول رئیس جمهور برای تصمیم نهایی اعلام خواهد شد.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز خواستار توجه بیشتر به سهم آب برای استان کردستان شد و افزود: باید نسبت به افزایش تخصیص آب به کردستان به عنوان قطب کشاورزی کشور توجه ویژه داشت.
حمیدرضا عدل اضافه کرد: برای تخصیص آب بیشتر به این استان باید طرح بازنگری در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.
استاندار کردستان نیز با تاکید بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان اظهار داشت: توسعه و اشتغال بخش کشاورزی در گرو افزایش تخصیص سهم مناسب و عادلانه آب به استان است.
بهمن مرادنیا یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان برای تخصیص آب در نظر گرفته شده نسبت به افزایش سهم آب استان درخواست توجه ویژه داریم.
در این جلسه، معاون عمرانی استاندار کردستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان حضور داشتند.
کردستان بایک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قادر به تولید سالانه حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی است.

انتهای پیام/ت

افزایش تخصیص آب کردستان

برچسب ها: تخصیص آب ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.