سازمان ملل از امضای توافق‌نامه انتقال قدرت در سودان استقبال کرد

آنتونیو گوترش از توافق‌نامه‌ای که برای تشکیل یک دولت غیرنظامی انتقالی در سودان منعقد شد، استقبال کرد.

سازمان ملل از امضای توافق‌نامه انتقال قدرت در سودان استقبال کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از توافقنامه‌ای که طرف‌های رقیب در سودان برای انتقال قدرت به یک دولت غیرنظامی امضا کردند، استقبال کرد و این موفقیت را به مردم سودان تبریک گفت.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونیو گوترش از توافق‌نامه‌ای که برای تشکیل یک دولت غیرنظامی انتقالی در سودان منعقد شد، بسیار خرسند است و از اتحادیه آفریقا و اتیوپی به خاطر نقشی که در زمینه نظارت و هماهنگی در مذاکرات سودان ایفا کردند، قدردانی می‌کند.

در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است آنتونیو گوترش آماده است برای انتقال سیاسی موفق در سودان با مقامات و نهاد‌های این کشور همکاری کند. گوترش بر تعهد سازمان ملل متحد برای حمایت از روند انتقال سیاسی در سودان و تحقق مطالبات دیرین مردم این کشور در زمینه صلح و دموکراسی تاکید می‌کند.

به گفته دوژاریک، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین بر ضرورت تلاش برای احیای اقتصادی و اجتماعی سودان و قرار دادن این کشور در مسیر توسعه پایدار که تامین کننده منافع همه مردم این کشور است، تاکید می‌کند.

در بیانیه سخنگوی سازمان ملل متحد آمده است دبیرکل سازمان ملل آماده است با شرکای خود در جهت برقراری ثبات و دموکراسی در سودان همکاری کند.

اسناد مربوط به گذار به یک دولت غیرنظامی در سودان پس از ماه‌ها تنش میان مردم سودان و مقامات نظامی این کشور که پس از برکناری عمر البشیر از ریاست جمهوری قدرت را به دست گرفتند، امضا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار