معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۷۰۶ میلیون مترمکعب رسید/ رودخانه معروف اصفهان تا نیمه شهریور پر آب است

حسن ساسانی گفت: حجم آب پشت سد زاینده‌رود هم‌اکنون ۷۰۶ میلون مترمکعب است که در چنین روزی در سال گذشته ۲۲۹ میلیون مترمکعب بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره آخرین وضعیت سد و رودخانه زاینده‌رود گفت: حجم آب پشت سد زاینده‌رود هم‌اکنون ۷۰۶ میلون مترمکعب است که در چنین روزی در سال گذشته ۲۲۹ میلیون مترمکعب بود که این میزان در متوسط بلندمدت ۸۶۰ میلیون مترمکعب بود.


بیشتر بخوانید:میزان آب پشت سد زاینده‌رود ۷۶۴ میلیون مترمکعب است/ تداوم جریان آب زاینده رود تا شهریور


معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان میزان آب ورودی به سد زاینده‌رود را ۳۵ مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی را ۸۴ مترمکعب بر ثانیه دانست و گفت: آب تا نیمه دوم شهریورماه در رودخانه زاینده‌رود جاری خواهد بود.

او درباره وضعیت جریان آب در رودخانه زاینده‌رود پس از این تاریخ و در پاییز امسال بیان کرد: در این خصوص در جلسه آینده شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود تصمیم‌گیری می‌شود و این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به منظور انجام کشت تابستانه در تابستان امسال، آب در ۳ دوره ۱۸ روزه برای کشاورزان غرب و ۳ دوره ۲۰ روزه برای شرق رهاسازی شد و مابه التفاوت آن نیز با هدف تأمین حقابه زیست‌محیطی هم‌اکنون در رودخانه زاینده‌رود جریان دارد.

انتهای پیام/م

 

آخرین وضعیت سد زاینده رود

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.