راه اندازی نخستین واحد تولید سر باطری خودرو کشور در چالدران

نخستین واحد تولید سر باطری خودرو با حمایت مالی صندوق کار آفرینی امید و سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستای گل اشاقی این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رحمانی رئیس صندوق کار آفرینی امید چالدران گفت: طرح تولیدی سر باطری خودرو برای اولین بار در ایران در روستای گل اشاقی چالدران با اعتبار ۴ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال با اشتغال زایی ۹ نفر به صورت مستقیم در این شهرستان فعالیت خود را شروع کرد.
 
قدیمی مسئول این واحد تولیدی که پس از بیست سال به زادگاه اصلی خویش باز گشته است به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: حدود ۲۰ سال پیش به دلیل نبود امکانات و مشکل اشتغال، از چالدران به ارومیه کوچ کرده بودیم، اما با حمایت صندوق کار آفرینی امید جهت راه اندازی این واحد تولیدی به روستای خودمان برگشتیم.
 
او ادامه داد: این واحد تولیدی قادر است سالانه ۱۵۰ هزار قطعه سرباطری خودرو را تولید و به بازار عرضه نماید.
 
قدیمی افزود: پیش از این سر باطری خودور از کشور سوئیس وارد کشورمان می‌شد، اما الان در این شهرستان با کیفیت بسیار بالا و با قیمت پایین تولید و به بازار عرضه می‌شود و از این لحاظ از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.
 
آخوندزاده مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود: صندوق کار آفرینی امید استان توانسته است تاکنون برای اجرای یک هزار و ۲۳۰ فقره طرح اشتغال زایی، ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نماید، که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
 
او افزود: صندوق کار آفرینی امید در شهرستان چالدران نیز برای اجرای ۷۷ طرح تولیدی و اشتغال زایی روستایی و عشایری، بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغال ۱۴۷ نفر در این شهرستان پرداخت کرده است.

محمد زاده فرماندار شهرستان چالدران هم گفت: در شهرستان چالدران از محل اعتبارت صندوق توسعه روستایی و عشایری و تسهیلات بنیاد علوی تا کنون برای اجرای ۴۰۱ طرح اشتغال زایی ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که زمینه اشتغال ۵۰۵ نفر فراهم شده است
 
صندوق کار آفرینی امید شهرستان چالدران نیز توانسته در جهت اجرای طرح‌های اشتغال زایی روستایی و عشایری بیش از ۲ میلیارد ۳۰۰ میلیون تسهیلات ۷۷ طرح تولیدی را با اشتغال زایی ۱۴۷ نفر در این شهرستان فراهم نماید.
 
انتهای پیام/م
 

نخستین واحد تولید سر باطری خودرو در چالدران راه اندازی شد

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.