حضور کارگران آمریکایی در سخنرانی‌ ترامپ اجباری شد

کارگران مجتمع پتروشیمی شرکت شل تهدید شدند چنانچه در سخنرانی دونالد ترامپ در پنسیلوانیا که هفته گذشته ایراد شد حضور نیابند، حقوق دریافت نمی‌کنند.

تهدید هزاران کارگران پتروشیمی شل به نگرفتن دستمزد در صورت حضور نیافتن در سخنرانی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، کارگران مجتمع پتروشیمی شرکت شل در پنسیلوانیا هفته گذشته وادار شدند در مراسم سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که برای تبلیغات انتخاباتی ۲۰۲۰ این کشور برگزار شد در این مراسم شرکت کنند.

روزنامه پیتسبورگ در این خصوص نوشت کارفرمای این مجتمع به کارگران گفته بود شرکت در این مراسم اجباری نیست، اما تنها کسانی که ساعت هفت صبح در سایت باشند، کارت شناسایی آن‌ها اسکن شود و در سخنرانی شرکت کنند دستمزد مربوط به آن ساعت را دریافت می‌کنند.

بنا به نوشته این روزنامه، به کارگران اخطار داده شده بود که در این مراسم «فریاد نزنند، سر و صدا راه نیندازند، اعتراض و یا هر چیزی که نوعی مقاومت به شمار آید در کار نباشد».

ری فیشر، سخنگوی شرکت شل، در بیانیه‌ای به نیویورک تایمز اعلام کرد: «متوجه شدیم برخی از کارگران قصد ندارند در سخنرانی رئیس‌جمهور شرکت کنند به همین دلیل به آن‌ها این گزینه را دادیم که آن ساعت را مرخصی بگیرند». او در ادامه توضیح داد که سه‌شنبه گذشته «روز آموزشی محسوب می‌شد با سخنرانی یک میهمان خارجی، که آن روز میهمان ما رئیس‌جمهور بود. پیش از سخنرانی، کارگران در جلسه آموزش‌های ایمنی و سایر فعالیت‌های مرتبط با کار حضور یافتند».

کن برودبن، یکی از مدیران این مجتمع، نیز در گفتگو با پیتسبورگ تاکید کرد: «این فقط کاری بود که شل از ما خواسته بود و ما هم آن را اجرا کردیم. خوشحالیم که این شغل را داریم. رئیس‌جمهور چه ما او را دوست داشته باشیم و چه نه رئیس‌جمهور است. ما به خاطر عنوانش به او احترام می‌گذاریم».

دونالد ترامپ، سه‌شنبه هفته گذشته، در قالب سفر‌های انتخاباتی خود و برای جذب حمایت قشر کارگر به پنسیلوانیا سفر کرد و از مجتمع پتروشیمی پنسیلوانیا که قرار است به زودی راه‌اندازی شود، بازدید کرد. این مجتمع پتروشیمی به منظور تبدیل گاز طبیعی به پلاستیک احداث شده که به اعتقاد بسیاری از منتقدان می‌تواند به بزرگترین آلوده‌کننده هوا در غرب پنسیلوانیا تبدیل شود.

ترامپ در این سخنرانی مدعی شد: «این اتفاق بدون من و ما عملی نمی‌شد.» او در حالی این ادعا را مطرح کرد که شرکت «شل» طرح خود برای احداث این مجتمع پتروشیمی را در سال ۲۰۱۲ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار