در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روند کاهش قیمت خودرو خارجی در بازار تا چه زمانی ادامه دارد؟

یک کارشناس خودرو درباره کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار کشور توضیحاتی ارائه داد.

کاهش روند قیمت خودرو خارجی در بازار تا چه زمانی ادامه دارد؟ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت خودرو‌های خارجی در کشور گفت: ارزان شدن خودرو در بازار بستگی به یکسری از معاملات دارد، که یکی از آن‌ها آزادکردن واردات برخی از آن ها در کشور است.

او درباره آینده بازار و قیمت خودرو‌های وارداتی با اشاره به شرایط سیاسی کشور و تاثیر آن بر قیمت تمام شده خودرو‌های وارداتی اظهار کرد: درواقع قیمت نهایی خودرو‌های وارداتی ارتباط مستقیمی به قیمت ارز در کشور دارد.

رزاقی اضافه کرد: با توجه به تاثیر برجام در این زمینه، جای تردید نیست که اگر در شرایط سیاسی کشورمان و تحریم‌ها تغییر مثبتی صورت گیرد و قیمت ارز پایین بیایید، باید شاهد سقوط قیمت خودرو‌های وارداتی باشیم.


بیشتر بخوانید:آیا خودرو ارزان می‌شود؟


این کارشناس اقتصادی افزود: افزایش یا کاهش قیمت دلار بر قیمت خودرو نیز تأثیر مستقیم دارد اما در حال حاضر قیمت انواع اتومبیل های خارجی رو به کاهش است و این موضوع تا حدودی بازار داخلی خودرو را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش حدود یک میلیارد تومانی ماشین های گران قیمت هستیم، ادامه داد: به عنوان مثال BMW 730 صفر کیلومتر 2018 که حدود چهار میلیارد و 500 میلیون تومان بوده حدود یک میلیارد تومان کاهش قیمت داشته اما این کاهش قیمت در خودروهای داخلی به حدود چهار میلیون تومان رسیده است.

او ادامه داد: خودروسازان ما برای تکمیل خودروهایشان به قطعاتی نیاز داشتند که باید از خارج از کشور تأمین می‌شد و تحریم‌ها در ابعاد مختلف باعث شد، روند ورود این قطعات محدود یا با مشکلات جدی مواجه شود؛ نتیجه این امر باقی ماندن تعدادی از خودرو‌ها در خط تولید و نرسیدنشان به بازار بود. کاهش عرضه در بازار باعث افزایش قیمت‌ها شد.

این اقتصاددان با بیان اینکه افزایشی شدن نرخ‌ها باعث فعال شدن دلال‌ها در بازار خودرو شد، بیان کرد: در سال‌های اخیر هرگز قیمت کارخانه از قیمت بازار فاصله‌ای به این میزان نداشت و این امر نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو حباب بوده و به دلیل سودجویی دلالان اتفاق افتاده است.

وی یادآوری کرد: امیدواریم یک فضای و بستری مناسب برای کاهش خودرو در بازار و هرچه بهتر خیرید مردم در کشور حاکم شود

انتهای پیام/

باید یک فضای حاکم برای خرید و فروش خودرو  اتفاق افتد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
نه جانم اینها که گفتی تاثیر گذار نیست !!
رانت باعث شده که قیمت سر به فلک بکشه.
شما واردات خودروی دست دوم را با شرایطی آزاد بگذار آنوقت بشین و گزارش بنویس !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سیل ارزانی ما یکیو که باخودش برده شما ها برید کنار مواظب این سیل ارزانی خودرو باشید چون معلوم نیست تا کی ادامه داره.
Iran (Islamic Republic of)
yazdan
۱۷:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
اگر دولت اجازه بده کسی با کارت ملی فقط 1دانه ماشین خارجی وارد کنه تا 10سال حق نداشته باشه ماشین خارجی وارد کنه ماشین خارجی پایین میاد ولی هیچ امیدی به دولت نیست هیچ مگر اقای ریسی این مشکلو حل کنه که به امید خدا داره این کارو یواش یواش انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
مجانی عرضه شوند باز ارزش گرفتن ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
چرا یک بار تحریم روی واردات خودرو های خارجی تاثیرگذار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار