مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان:

آمار دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار سمنان بالاتر از متوسط کشور است

فاطمه منصوری گفت :در سال قبل ۲۸ درصد از مهارت‌آموزان استان جذب بازار کار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فاطمه منصوری در نشست شورای مهارت‌آموزی استان سمنان ضمن بیان اینکه در سال قبل ۲۸ درصد از مهارت‌آموزان استان جذب بازار کار شدند، گفت : آمار‌ها نشان می‌دهد که همچنان دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار استان بیشتر از متوسط کشوری است.

او افزود: در حالی نزدیک به ۳۰ درصد از مهارت‌آموزان استان سمنان طی سال گذشته به کار گماشته شدند که متوسط کشوری این شاخص ۱۶.۳ درصد است، اما نباید تنها به آمار‌ها تکیه کرد لذا در وهله نخست می‌بایست نیرو‌های آموزش‌دیده در سطح استان شناسایی و برای آن‌ها برنامه ریزی کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه توجه به شاخص‌های مهارتی راهی برای برنامه ریزی در راستای کاهش بیکاری است، تاکید کرد: سمنان با نرخ بیکاری ۷.۲ درصد در جایگاه دوم کشور در داشتن کمترین آمار بیکاری قرار دارد، اما نباید صرفا به این آمار تکیه کرد بلکه باید باز هم در راستای ارتقای اشتغال‌زایی گام‌های اساسی برداشت.

منصوری خواستار توجه بهتر به تدوین سند مهارت‌آموزی شد و گفت: اجرای طرح «هر جوان یک مهارت» از دیگر اقداماتی است که باید در سطح استان به آن دست یابیم.

وی افزود: رویکرد‌های موثر برای ترویج فرهنگ کار و مهارت نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و مشارکت تمام دستگاه‌های ذی‌ربط است.

انتهای پیام/ح

مشارکت در طرح هر جوان یک مهارت

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار