رئیس مرکر ملی فرش ایران خبر داد؛

صادرات ۸۰ درصدی فرش دستباف / استقرار بیش از ۸۵۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی فرش دستباف

دستپاک گفت:حدود ۸۰ درصد از تولیدات فرش دستباف صادر می‌شود و روی شناسنامه دار کردن و برندینگ فرش دستباف داریم کار می‌کنیم.

صنعتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشته دست پاک رییس مرکز ملی فرش ایران در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص تفاوت جامعه فرش ایران با حوزه های دیگر به نیرو و مواد تقریبا ۱۰۰ درصد ایرانی اشاره کرد و گفت: جامعه فرش دستبافت بعد از جنگ جهانی دوم در سخت ترین شرایط قرار گرفت که با ریشه دواندن در تاریخ کشور ایران توانست جایگاه خودش را حفظ کند و به اقتصاد کشور کمک شایانی کند و با کمک به توسعه و اشتغال در کشور درخشش خود را حفظ کرد.

او ادامه داد: تفاوت صنعت فرش با بقیه صنایع این است که یک هنر صنعت تقریبا صد درصد ایرانی است و هویت تاریخی آن به قدمت تاریخ ایران است.همواره فرش دستباف در طول تاریخ به کمک اقتصاد کشور امده است.

این مقام مسئول بیان کرد: اجرای مراحل بافت و تولید فرش دستباف برای تجار خارجی و نشست تخصصی با تجارکشور و تضمین صادرات از برنامه هایی است که در این نمایشگاه جهت افزایش فروش تدارک دیده شده است؛ هم چنین غرفه هایی برای افرادی که نیاز به اطلاعات کارشناسی داشته باشند وجود دارد که کارشناسان همه روزه در خدمت مردم هستند و ان ها را راهنمایی می کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت فرش دستباف در سه ماهه امسال/ نگرانی از آینده صنعت فرش


این مقام مسئول تاکید کرد: بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف در واقع بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف در دنیا است که از سوم تا نهم شهریور برگزار می شود.بیش از ۸۵۰ غرفه در ایام نمایشگاه داریم که برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه های فرش دستباف است.

دستپاک با اشاره به برنامه های اولین روز نمایشگاه فرش دستباف ایرانی توضیح داد: آیین رونمایی از سامانه جامع آماری فرش دستباف در روز نخست نمایشگاه بیست و هشتم برگزار می شود. رونمایی از سامانه وب و دکوراسیون انواع فرش و تابلو فرش از دیگر برنامه های روز اول نمایشگاه است.

او ادامه داد: غرفه روایت قصه های فرش دستباف به ۲ زبان فارسی و انگلیسی در هفت روز نمایشگاه برپا خواهد بود.در هفت روز برگزاری نمایشگاه اجرای مراحل بافت فرش دستباف به صورت آموزشی و چند زبانه انجام خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: نمایش کتاب های نفیس فرش دستباف، ارایه آخرین یافته های پژوهشی، ارایه آخرین اطلاعات ثبت فرش دستباف و اشنایی با علایم تجاری نشان جغرافیایی و نحوه ثبت آثار ادبی و هنری در هفت روز برگزاری نمایشگاه انجام خواهد شد.نیاز سنجی اولویت های پژوهشی و تجلیل از پیشکسوتان هنر صنعت فرش دستباف در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

کارگاه ملی توانمند سازی محیط مالکیت معنوی (wipo) به منطور تقویت رقابت پذیری محیط کسب و کار در این نمایشگاه در کنار دیگر کارگاه های آموزشی، برگزار خواهد شد.

او تاکید کرد: از پنج قاره جهان تجار خارجی در نمایشگاه بیست و هشتم فرش دستباف حضور دارند.از کسانی که بخواهند در فضای وب و دنیای مجازی به فروش فرش دستباف کمک کنند، حمایت خواهیم کرد و در ایام نمایشگاه نشست تخصصی در این حوزه داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: آیین معرفی منتخبین نهمین جشنواره فرش برتر در جریان بیست و هشتمین نمایشگاه فرش در روز پنجم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

فرش دستباف ایرانی به ۷۰ کشور صادر می شود

دستپاک ابراز کرد: آیین تجلیل از بانوان سرزمین فرش برای تقدیر از بانوان نمونه کارآفرین حوزه فرش دستباف در روز ۶ شهریور و در چارچوب نمایشگاه بین المللی فرش برگزار می شود.استارت آپ‌ها از سال گذشته به سمت حوزه فرش آمدند و روز ششم شهریور در نمایشگاه فرش دسباف استارت آپ تخصصی فرش برگزار خواهد شد.با هماهنگی با کمیسیون های تخصصی مجلس توانستیم بودجه بیمه قالیبافان را سه برابر کنیم و ۱۸ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال بودجه برای این موضوع اختصاص دهیم و این‌بودجه از طرف مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده است.این رقم در سال گذشته حدود ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: حدود ۸۰ درصد از تولیدات فرش دستباف صادر می شود و روی شناسنامه دار کردن و برندینگ فرش دستباف داریم کار می کنیم. با حدود ۷۰ کشور صادرات داریم، بیشترین میزان صادرات آمریکا و بعد از ان آلمان است. قرار است بیمه سلامت را در کنار بیمه روستاییان و عشایر برای بیمه قالیبافان پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار