خروج ۷۰۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)

معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در اراک از خروج ۷۰۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد خبرداد.

خروج ۷۰۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امدادعلی اکبر خادمی دستیار و معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره )کشور در حاشیه  گردهمایی حوزه اشتغال و خودکفایی که با حضور کارگزاران حوزه اشتغال کمیته امداد در اراک برگزار شد  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  گفت: از ابتدای عملکرد حوزه اشتغال کمیته امداد تاکنون ۷۰۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند .

خادمی نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) را فقرزدایی و تقویت اقتصاد بنیان خانواده‌ها و مردمی کردن اشتغال دانست و افزود: ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی در سال برای کمیته امداد تعریف شده و این در حالی است که ایجاد ۱۷۰ هزار شغل در سال جاری به کمک این نهاد پیش بینی شده و این بیش از ۲ برابر برنامه می‌باشد.

او اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امدادامام خیمنی (ره) ایجاد شده که این میزان اشتغال با استفاده از ۳ دهم درصد یعنی کمتر از نیم درصد کل تسهیلاتِ شبکه بانکی کشور بوده و با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توانستیم این میزان اشتغال را ایجاد کنیم.

ایجاد نظام راهبری شغلی برای ایجاد اشتغال کارآفرینان برتر

معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه اجرای نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی را از کلان طرح‌هایی عنوان کرد که در طول چند دهه اخیر برای ایجاد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می‌شود و که در کناراصلاح، بهبود و ارتقای نظام هدایتی شغلی، نظام راهبری شغلی برای استفاده از کارآفرینان برتر برای ایجاد اشتغال ایجاد کردیم.

۳۰ درصد خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد استان مرکزی مستعد ایجاد اشتغال

موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی هم در این همایش توانمندسازی و خودکفایی مددجویان را از برنامه‌های این نهاد حمایتی عنوان کرد و گفت: در استان مرکزی حدود ۴۴ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد می‌باشند که ۳۰ درصد خانواده‌ها مستعد ایجاد اشتغال هستند و باید برای این تعداد با برنامه‌های متعدد در قالب استعداد سنجی، آموزش و هدایت شغلی منجر به ایجاد اشتغال شود.

موسی نژاد با بیان اینکه منابع اشتغال کمیته امداد امسال بیش از ۲ برابر شده افزود: سال گذشته این منابع ۳۷ میلیارد تومان بود که امسال به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافته که امیدواریم با همراهی بانک‌های عامل و عضای کارگروه اشتغال استان این منابع جذب شود.

او با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در استان ایجاد شد که این میزان ۲۰ درصد کل اشتغال ایجاد شده در استان است اضافه کرد: پیش بینی شده امسال نیز ۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان ایجاد شود و امیدواریم با ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان بتوانیم در راستای توانمندسازی مددجویان قدم‌هایی را برداریم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.