شمس: خوش شانس باشیم می‌توانیم در جام باشگاه‌های جهان قهرمان شویم / ۲ سال است انتخابات هیئت رئیسه لیگ فوتسال تشکیل نشده است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در خصوص مسائل مختلف اظهاراتی ارائه کرد.

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقه نهایی جام باشگاه‌های آسیا که بین مس سونگون و ناگویا ژاپن برگزار شد، اظهار داشت: این نتیجه قابل پیش بینی بود، زیرا در بازی اول مرحله گروهی تیم مس سونگون با ناگویا بازی داشت و آن‌ها توانستند که این تیم را شکست دهند، در بازی فینال هم قابل پیش بینی بود که ناگویا بتواند مس را شکست دهد و قهرمانی را از آن خود کند.

او افزود: مس سونگون حتی در بازی با نماینده لبنان هم کمی متزلزل نشان داد. اما به نظر من بازیکنان ما تلاش خود را در این رقابت‌ها کردند و این نتیجه گیری زنگ خطری بود که فوتسال ما را فرا گرفت. همان طور که می‌دانید در بازی‌های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا وقتی تیم ژاپن ما را در تبریز شکست داد، نشان دادند که فوتسالشان بسیار تغییر کرده است.


بیشتر بخوانید: شمس راهی تایلند می‌شود


تیم ملی بزرگسالان ما نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرد

شمس ادامه داد: من امیدورام تیم ملی بزرگسالان ما که قرار است در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کند هیچ تیمی را در آن رقابت‌ها دست کم نگیرد، زیرا همان طور که شاهد هستید فوتسال در آسیا بسیار پیشرفت کرده است.

کادر فنی تیم مس نظرات کارشناسان را گوش نکرد

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره نطرات کارشناسان فوتسال درباره بازی های تیم مس سونگون در  رقابت‌های جام باشگاه های آسیا را این گونه بیان کرد: پیش از آغاز رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا تمام کارشناسان به این نکته اذعان داشتند که ممکن است مس سونگون در این رقابت‌ها کار سختی را داشته باشد اما گویا کادر فنی تیم مس این تذکرات کارشناسان و اهالی فوتسال را نشنیدند و بازی های این تیم در لیگ برتر نشان می داد که مس کمی دچار ضعف است هر چند مصدومیت برخی از بازیکنان این تیم هم مزید بر علت شد و من امیدوارم که در جام باشگاه های جهان موفق باشند.

در تیم ملی ژاپن اعتماد به نفس بالایی به وجود آمده است

او درباره این که تیم های ژاپنی اخیرا در مقابل ما به راحتی بازی می کنند بیان داشت: وقتی تیم زیر ۲۰ سال ژاپن ما را در مسابقات آسیایی شکست داد و قهرمان شد، یک نوع اعتماد به نفسی در آن‌ها به وجود آمد. به طوری که در مسابقات گوناگون با انرژی بالایی در مقابل ما قرار می‌گیرند و من امیدوارم که این وضعیت در تیم ملی بزرگسالان ما به وجود نیاید، زیرا ما اسفند ماه باید در جام ملت‌ها شرکت کنیم و بازی با این تیم‌ها بسیار سخت است.


بیشتر بخوانید: مسی ها، پس از پایان جام باشگاه‌های آسیا، به دنبال درخشش در جهان


بازیکن برزیلی ناگویا فوق العاده بود

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره این که ژاپن سبک فوتسال خود را از چه تیمی در جهان الگوبرداری می‌کند بیان داشت: الگوبرداری آن‌ها از تیم ملی اسپانیا بوده و سرمربی تیم ملی بزرگسالان آن‌ها که خود یک اسپانیایی است، در تمام رده‌های سنی فوتسال این کشور نظارت دارد. همچنین در لیگ ژاپن بازیکنان بزرگ برزیلی و اسپانیایی بازی می‌کنند.

او درباره عملکرد بازیکنان برزیلی ۲ تیم ناگویا و مس سونگون نیز گفت: شما دیدید که در فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا هم مس سونگون و هم ناگویا از بازیکنان برزیلی در ترکیب خود استفاده کردند. اما در تیم ژاپنی،  پینتا یک بازیکن بسیار قوی و فوق العاده ای بود که ناگویا از وجود او بهره برد. اما از آن طرف در تیم مس سونگون یک بازیکن برزیلی به نام بوکائو وجود داشت که اصلا معلوم نبود کادر فنی مس او را از کجا پیدا کرده اند و در این مسابقات به هیچ عنوان به درد این تیم نخورد و نتوانست مس را در بازی‌ها کمک کند.

کادر فنی مس سونگون بازیکنان را باید به خوبی ریکاوری کنند

سرمربی سابق تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان در ادامه درباره حضور تیم مس سونگون در جام باشگاه‌های جهان خاطر نشان کرد: امیدوارم که کادر فنی تیم مس سونگون با ریکاوری خوبی که انجام می‌دهند و برنامه‌هایی که برای بازیکنان دارند بتوانند آن‌ها را از نظر روحی و بدنی آماده این رقابت‌ها کنند، زیرا سطح این مسابقات به نسبت جام باشگاه‌های آسیا خیلی بالاتر است.

قهرمانی مس در جام باشگاه های جهان دور از دسترس نیست

او افزود: اگر کادر فنی تیم مس بتواند بازیکنان را از نظر ریکاوری به سطح مطلوبی برساند به نظر من ما می‌توانیم تا جمع ۴ تیم برتر جهان هم بالا بیاییم و اگر کمی هم خوش شانس باشیم حتی می‌توانیم به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کنیم. زیرا ما سوم جهان هستیم و کل دنیا به فوتسال ما احترام می‌گذارند.


بیشتر بخوانید: عظیمی: تیم های حاضر در آستاراخان هر کدام در فوتسال جهان سرآمد هستند


سه ملی پوش کشورمان شنژن را در جام باشگاه های جهان همراهی می کنند

شمس همچنین درباره حضور بازیکنان ایرانی در تیم شنژن چین هم گفت: علی اصغر حسن زاده، احمد اسماعیل پور و حمیداحمدی نفراتی هستند که قرا است هفته آینده تیم شنزن را در جام باشگاه‌های جهان همراهی کنند.

او ادامه داد: از بنده هم دعوت شده است که این بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنم و به عنوان آنالیزور در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهم کرد. من امیدوارم که مسئولان فوتسال به خصوص سرمربی تیم ملی دستیاران خود را به این رقابت‌ها اعزام کند تا این بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند. زیرا ما باید در مقدماتی جام جهانی هم شرکت کنیم و شناخت از بازیکنان تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات می‌تواند در آن رقابت‌ها بسیار کمک کند.

پرهیزکار در کمیته فوتسال عالی کار کرده است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره وضعیت کمیته فنی فوتسال پس از استعفای انصاری فرد و آمدن محمد رضا ساکت به این کمیته بیان داشت: آمدن محمد رضا ساکت به کمیته فنی فوتسال مسئله مهمی نبود و استعفای انصاری فرد با رضایت خودش انجام شد.

او درباره عملکرد پرهیزکار در کمیته فوتسال بیان کرد: به نظر من داوود پرهیزکار به عنوان رئیس کمیته فوتسال بسیار خوب کار کرده است. پرهیزکار توانست میزبانی ایران را در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا را به خوبی مدیریت کند.  به نظر من مهمترین مسئله امروز فوتسال ما، انتخابات هیئت رئیسه سازمان لیگ است که حدود ۲ سال است وضعیت آن هنوز مشخص نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال کسانی را برای فوتسال انتخاب کند که دلسوز باشد

او در پایان صحبت هایش تصریح کرد: امیدوارم که مسئولان فدراسیون فوتبال، فوتسال را هم به دست افراد فوتسالی بسپارد. به عنوان مثال وقتی علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد دیدیم که تیم‌های ملی ما در سطح آسیا و جهان چه نتایج درخشانی را کسب کردند و من امیدوارم که شخص رئیس فدراسیون فوتبال هم افرادی را برای فوتسالمان انتخاب کند که دلسوز این رشته ورزشی باشند.

انتهای پیام/

اظهارات شمس در خصوص مسائل مختلف در فوتسال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار