ماجرای تخریب مسجد تاریخی۷۰۰ ساله دزفول از زبان مدیرکل میراث فرهنگی + عکس

مدیرکل میراث فرهنگی دزفول در توضیحاتی ماجرای تخریب مسجد تاریخی۷۰۰ ساله دزفول را تشریح کرد.

حجت آریایی نیایی مدیرکل میراث فرهنگی دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مسجد تاریخی ۷۰۰ ساله ملا حاجی در مرکز محله لوریان قرار دارد که شکاف‌ها و ریزش بخش‌هایی از سقف مسجد پس از تخریب بنای مجاور بیشتر شد.

او افزود: حدود ۳ سال پیش سقف این مسجد تاریخی مشکل داشته و هیات امنای این مسجد سقف آن را سیمان کرده و چند مدتی طول کشید تا کار ایزوگام آن انجام شود که در این  مدت، بارندگی سبب نفوذ آب به سقف مسجد شد.

آریایی بیان داشت: یک تا یک و نیم متر سقف قسمت زنانه مسجد (کنگره‌های زیری) که از جنس خشت ملات و آجر بوده ریزش کرد و حدود ۲ تا ۳ گاری خاک برداری انجام شد.

ماجرای تخریب مسجد تاریخی۷۰۰ ساله دزفول از زبان مدیرکل میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی دزفول ادامه داد: برای حل این مشکل با اداره اوقاف و امور خیریه صحبت شده و درخواست اعتبار کردیم، اما هنوز این امر چه از سوی اداره اوقاف و چه از سوی اداره میراث فرهنگی محقق نشده است.


بیشتر بخوانید: قطعی مکرر آب و تلاقی آن با فاضلاب مشکل اساسی مردم اهواز است


این مقام مسئول گفت: همچنین برای علت یابی مشکل آب و فاضلاب لوله های زیرزمینی، هیئت امنای مسجد اقدام به کاوش در مسجد کردند که منجر به ریزش ستون‌های مسجد طی یک سال پیش شد هرچند منطقه لوریان که این مسجد تاریخی در آن بنا شده مشکل فاضلاب دارد و از طریق آب و فاضلاب پیگیر موضوع شدیم.

او در پایان اظهار داشت: لوله‌های آب و فاضلاب پوسیده و قدیمی است و در طرح باز آفرینی شهری این موضوع عنوان شد که برای انجام تعمیر به اعتبار زیادی نیاز است.

انتهای پیام/م

تخریب مسجد تاریخی۷۰۰ ساله دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.