تجاوز مایکروسافت به حریم‌خصوصی کاربران به بهانه آموزش هوش مصنوعی

پیمانکاران مایکروسافت از پیام‌های صوتی کاربران برای آموزش کورتانا استفاده کرده و به حریم خصوصی کاربران تجاوز می‌کنند.

چگونه پیمانکاران مایکروسافت کورتانا را آموزش می‌دهند؟!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده پیمانکاران مایکروسافت در ازای دریافت هزینه بسیار کم علاوه بر گوش دادن به پیام‌های صوتی کاربران در ارتباط‌های روزمره خود با یکدیگر از طریق Skype و کورتانا، از صحبت‌های کاربران را برای آموزش و ارتقا سطح عملکرد دستیار صوتی مایکروسافت استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت بخش آفلاین بازی‌ها را از بین نمی‌برد


اسناد جدید نشان می‌دهد پیمانکاران انسانی شرکت مایکروسافت در ازای دریافت تنها ۱۲ تا ۱۴ دلار در هر سال، تبادل هزاران پیام صوتی بین کاربران مختلف را گوش داده و کامنت‌های مربوط به آن‌ها را می‌خوانند. این پیام‌ها شامل موضوعات مختلفی نظیر ارتباطات روزمره کاربران با یکدیگر، اتومبیل، فناوری‌های جدید و ده‌ها موضوع دیگر است. 

چگونه پیمانکاران مایکروسافت کورتانا را آموزش می‌دهند؟!

سوء استفاده پیمانکاران مایکروسافت از پیام‌های صوتی کاربران

هر کدام از پیمانکاران حدود ۲۰۰ ساعت پیام‌های صوتی را رونویس کرده و پس از بررسی آن‌ها را در دسته‌های 3 دقیقه‌ای طبقه‌بندی می‌کنند. در نهایت از این حجم گسترده اطلاعات جمع‌آوری شده برای آموزش هرچه بهتر دستیار صوتی مایکروسافت استفاده می‌شود. با این روش پیمانکاران مایکروسافت به خوبی علایق و گرایشات کاربران را در سطح کلان درک کرده و خدماتی بهتر را به آن‌ها ارائه می‌دهند. 

مایکروسافت در کنار استفاده از پیمانکاران انسانی برای آموزش کورتانا از فناوری هوش مصنوعی نیز در ارتقاء سطح عملکرد این دستیار صوتی استفاده می‌کند. در واقع پس از انتشار خبرهای استفاده مایکروسافت از پیمانکاران ارزان قیمت، این شرکت مورد انتقادات شدیدی از سوی فعالان حقوق شهروندی قرار گرفت.

چگونه پیمانکاران مایکروسافت کورتانا را آموزش می‌دهند؟!

به وجود آوردن شرایط سخت و درآمد پایین در کنار نقض حریم خصوصی کاربران دو اتهام بزرگی است که مایکروسافت با آن مواجه شده و بدون شک در صورت ادامه این روند به اعتبار و محبوبیت این شرکت لطمه وارد می‌کند. 

انتهای پیام/

استفاده مایکروسافت از پیمانکاران ارزان قیمت برای آموزش کورتانا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار