مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد:

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه گردشگری سلامت/ خودکفایی ایران در درمان و انواع جراحی‌ها

وطن‌پور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه پزشکی فعال شدند تا در گردشگری سلامت بیماران خارجی را حمایت کنند.

2 صبح/ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه گردشگری سلامت / خودکفایی ایران در درمان و انواع جراحی‌هاحسین وطن‌پور مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به توسعه علم پزشکی در داخل کشور و استقلال و خودکفایی در تخصص‌های مختلف با توجه به اینکه کشورهای منطقه دسترسی خوبی به حوزه سلامت ایران دارند فرصت خوبی است تا بتوانیم از بیماران کشورهای همسایه برای درمان‌های مختلف میزبانی کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیمارستان‌های مختلف واحد‌های بین‌المللی دارند و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه فعال شدند تا در گردشگری سلامت از ابتدای ورود بیماران به کشور تا انتهای روند درمان، بیماران خارجی را حمایت کنند.

وطن‌پور با تأکید بر اینکه علم پزشکی در ایران رشد چشمگیری داشته است گفت: زمانی در کشور مجبور بودیم بیماران را به خارج از کشور بفرستیم اما اکنون در همه تخصص‌ها خودکفا شده‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی متخصصان از سایر کشورهای خارجی برای درمان به ایران می‌آمدند یا بیماران زیادی برای درمان عازم کشورهای دیگر می‌شدند اما امروز استانی را در کشور پیدا نمی‌کنید که در آن متخصص نداشته باشیم و متخصص‌های پزشکی در دورترین نقاط کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه با کمک دانش پزشکی و محققان و دانشمندان جوان و باتجربه کشور، در انواع درمان‌ها و جراحی‌ها در داخل کشور خودکفا شده‌ایم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار