کشف بیش از یک تن آرد قاچاق در لامرد/محموله میلیاردی کالا در شیراز متوقف شد/آتش به جان سنگر افتاد

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۷ مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۷ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از یک تن آرد قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف یک هزار و ۸۸۰ کیلوگرم آرد قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: مأموران انتظامی این شهرستان به منظور طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک وانت نیسان حامل آرد قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان این که در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۸۸۰ کیلوگرم آرد قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش آرد‌های قاچاق کشف شده، ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

محموله میلیاردی کالا در شیراز متوقف شد

فرمانده انتظامی فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در یک عملیات ضربتی در شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ بوستان شهرستان شیراز، اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری در ورودی شیراز کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی، ۲ دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودروها، ۲۰ عدد باطری خودرو، ۱۰ عدد قالیچه، ۳۰ عدد جارو برقی، ۴۰ عدد پرده، ۱۸ عدد دوربین مداربسته، ۵۰ عدد پوستر، ۴۰ عدد ماکروفر، ۵ عدد درب ضد سرقت، ۳۰ عدد کاغذ دیواری، ۱۰ عدد الکتروپمپ، ۴ عدد صفحه گاز و ۱۳۰ عدد شیرآلات، فیلتر هوا و پیچ و مهره قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ نفر قاچاقچی کالا در این رابطه و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حبیبی تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و برخورد با این پدیده شوم به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی استان قرار دارد.

غرق شدن شخصی در تنگ براق

فرمانده انتظامی اقلید گفت: شخصی بر اثر بی احتیاطی در تفرجگاه تنگ براق به علت غرق شدگی جان باخت.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید گفت: در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع غرق شدگی در تفرجگاه تنگ براق، ماموران انتظامی شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند، فردی به علت آشنا نبودن با فنون شنا در سد مذکور غرق و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ادامه داد: شنا کردن در سدها، رودخانه‌ها و تفرجگاه‌ها بسیار خطرناک است و به شهروندان توصیه می‌شود از شنا کردن در این مکان‌ها جدا خودداری کنند.

آتش به جان سنگر افتاد

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: ۱۵ هکتار از منابع و مراتع طبیعی واقع در کوه‌های اطراف روستای سنگر این شهرستان طعمه آتش شد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه همایجان این شهرستان از طریق مرکز فوریت‎های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره آتش سوزی در مراتع و کوه‌های اطراف روستای سنگر مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد مراتع و علف زار‌های کوه‌های این روستا به علل نامعلومی طعمه آتش شده است که با تلاش عوامل انتظامی، اهالی محل، عوامل منابع طبیعی و آتش نشانی، آتش سوزی به طور کامل مهار شد.

بر اساس اعلام کارشناسان، در این آتش سوزی حدود ۱۵ هکتار از منابع طبیعی از بین رفته است.

توقیف بیش از ۱۶۰ کیلوگرم تریاک در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از توقیف یک پژو ۴۰۵ و کشف ۱۶۸ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم مطلع شدند افرادی قصد دارند با استفاده از یک سواری ۴۰۵ مقادیری تریاک را از محور‌های مواصلاتی این شهرستان انتقال دهند.

او افزود: به همین منظور ماموران انتظامی با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، خودرو سواری ۴۰۵ را در ورودی این شهرستان شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان این که در بازرسی از این خودرو، ۱۶۸ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری بیش از ۳۰۰ خرده فروش مواد مخدر در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۳۳۳ خرده فروش و معتاد مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی جانشین فرمانده انتظامی شیراز به طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و مبارزه جدی با خرده فروشان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی شیراز در ۲ روز گذشته با دستگیری ۳۳۳ خرده فروش و معتاد مواد مخدر، موفق شدند ۲ کیلو و ۷۷۳ گرم انواع مواد مخدر را نیز در بازرسی از پاتوق آنان کشف کنند.

او با بیان اینکه در این طرح ۴۸ ساعت، ۴۷ دستگاه موتورسیکلت و خودرو مربوط به خرده فروشان توقیف و روانه پارکینگ شد، تصریح کرد: پلیس هرگز در برابر سوداگران و سودجویان از خود نرمش نشان نخواهد داد و با تمام قدرت و مقتدرانه در برابر این هنجار شکنان ایستادگی خواهد کرد.

قاچاقچیان تریاک در پاسارگاد زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف یک پژو پارس و کشف ۳۰ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک پژو پارس مظنون و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به این که در بازرسی از این خودرو، میزان ۳۰ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی هشدار داد: مأموران انتظامی پاسارگاد با همه توان خود نسبت به شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار