مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت خبر داد؛

اجرایی سازی پروژه توسعه تولید صنایع نساجی

محرابی گفت: تدوین و اجرایی سازی پروژه توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی از محور‌های برنامه رونق تولید در سال ۹۸ است.

تدوین و اجرایی سازی پروژه توسعه تولید از محور‌های برنامه رونق تولید/ جلوگیری از واردات کالا‌های دارای تولید برای جلوگیری از خروج ارزبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت  در گردهمایی معاونین صنایع استان‌ها به سیاست‌های تولید و تجارت نساجی و پوشاک اشاره کرد و گفت: پیگیری تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از طریق ثبت سفارشات و در صورت لزوم تعامل با بانک مرکزی و گمرک، حمایت منطقی از تولید در جهت رقابت پذیر شدن محصولات تولیدی، اجرایی کردن برنامه تعمیق ساخت داخل در جهت جلوگیری از خروج ارز از طریق کاهش واردات، از سیاست‌های اتخاذی در این حوزه است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برنامه‌ها و اقدامات این حوزه اشاره کرد و گفت: تدوین و اجرایی سازی پروژه توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک با محوریت توسعه و تعمیق ساخت داخل از محور‌های برنامه رونق تولید در سال ۹۸ است.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم نوسازی و بازسازی واحد‌های نساجی و پوشاک، گفت: تهیه، تدوین و بروزرسانی سند جامع راهبردی صنعت پوشاک با همکاری دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی از جمله اقدامات صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: دولت اساس کالای اساسی را مشخص کند/کالا‌های مشابه تولید داخل، همچنان ثبت سفارش می‌شوند!


محرابی با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا‌های نهایی این صنعت توضیح داد: جلوگیری از واردات کالا‌های دارای تولید مکفی از جمله پوشاک و کفش انواع کفپوش کالای خواب و پتو به منظور تقویت و پشتیبانی از واحد‌های تولیدی و برای جلوگیری از خروج ارز در شرایط کنونی صورت می‌پذیرد.

وی عمده کشور‌های مقصد صادرات در سال ۹۷ را کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان معرفی کرد: و گفت در سال گذشته کل صادرات صنایع نساجی و پوشاک کشور به ارزش حدود ۱.۱ میلیارد دلاربوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار