ترامپ خرید گرینلند را با معامله املاک و مستغلات مقایسه کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی خرید گرینلند را با معامله املاک و مستغلات مقایسه کرد و نگهداری از این جزیره را برای دانمارک پرهزینه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته پس از پایان تعطیلات آخر هفته خود اعلام کرد خریداری سرزمین گرینلند که هفته گذشته در دولت او مطرح شد «از نظر استراتژیکی» جالب توجه است.

ترامپ دیروز یکشنبه در حالی که باشگاه گلف خود در نیوجرسی را به مقصد واشنگتن ترک می‌کرد اظهار داشت مذاکراتی درباره خرید سرزمین گرینلند که از اراضی خود مختار دانمارک محسوب می‌شود، انجام شده است.

او در اظهاراتی گفت: دانمارک در اصل صاحب آن است. ما با دانمارک متحدین بسیار خوبی هستیم. ما از دانمارک همانند سایر بخش‌های بزرگ جهان، محافظت می‌کنیم.

ترامپ همچنین خرید قلمرو از دانمارک را با «معامله املاک و مستغلات» مقایسه کرد و گفت: کار‌های زیادی می‌توان انجام داد. آن [گرینلند] به دانمارک صدمات زیادی وارد می‌کند. آن‌ها در سال ۷۰۰ میلیون دلار برای نگهداری از آن هزینه می‌کنند بنابراین ضرر بزرگی را متحمل می‌شوند. از نظر استراتژیک برای آمریکا خوب است چراکه ما متحد بزرگ دانمارک هستیم و به آن کمک می‌کنیم و از دانمارک محافظت می‌کنیم.

ترامپ افزود: این موضوع از لحاظ استراتژیکی جالب توجه است و ما به آن علاقمند خواهیم بود. ولی به مذاکرات بیشتری نیاز داریم که در اولویت نیست.

پیش از این اعلام شد، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا بزرگترین جزیره جهان را که محل زندگی بیش از ۵۰ هزار دانمارکی است خریداری کند. هرچند هنوز هیچ اقدام رسمی انجام نشده است. این جزیره یکی از مناطق غنی از معادن است با این حال به نظر می‌رسد برای آمریکا موقعیت استراتژیک آن حائز اهمیت است.

مت فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک به ایده رئیس‌جمهور آمریکا برای خرید گرینلند واکنش نشان داد و اعلام کرد این منطقه فروشی نیست.

همچنین «آن لون باگر»، وزیر خارجه گرینلند در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: این سرزمین آماده تجارت است، اما برای فروش نیست.

گفته می‌شود ترامپ در سفر ماه آینده به کپنهاگ با فردریکسن و کیم کیلسن، نخست‌وزیر گرینلند دیدار کند.

هری ترومن، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا هم پیشتر خرید گرینلند را خواستار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار