سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی رونمایی شد

صبح امروز با جضور معاون تسهیل تجاری توسعه کاربرد‌های مرکز توسعه تجارت از سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) رونمایی شد.

تجارتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام امیری معاون تسهیل تجاری توسعه کاربرد‌های مرکز توسعه تجارت در مراسم معرفی سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا)، ضمن تشریح کارکردها و چشم اندازهای پیشرو با رویکرد تعامل حداکثری با مشتریان و کسب وکارها، اظهار کرد: در سال های اخیر kyc (شناسایی مشتری و یا مخاطب دریافت خدمات بانکی) مورد استفاده قرار گرفت که در حوزه شناخت مشتریان واقعی تاثیر بسزایی داشت.

بیشتر بخوانید: سامانه جامع تجارت در پیشگیری از فساد مثمر ثمر است/رفع موانع تولید، سرلوحه کار صنایع استان‌ها


او ادامه داد: هم اکنون داده های لازم جهت تصدیق صلاحیت افراد برای کسب و کار را نداریم ولی فعالیت در  سامانه توسعه جامعه تجارت نیاز به حضور فیزیکی و ارائه مدارک ندارد.

 امیری بیان کرد: مدیریت داده‌ها و اطلاعات توسط مشتریان (صیانت از حریم خصوصی) ,سرویسی پویا و توسعه‌ای مبتنی بر نیاز مشتریان و کسب‌وکا‌های الکترونیکی، دسترسی به ابزار‌های متنوع احراز مبتنی بر میزان ریسک‌پذیری مشتریان و درخواست کسب‌وکار‌ها، اختیاری بودن استفاده از آن از سوی مشتریان و کسب و کار‌ها، دسترسی به وب‌سرویس‌های حاکمیتی و سرویسی ارزش افزوده از مزیت‌های مهم این سامانه است.

او سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) را با هدف رفع نیاز کسب و کار‌های الکترونیکی در خصوص شناسایی و احراز مشتریان و تسهیل فرآیند تعامل مشتریان با کسب و کار‌ها در بستری امن طراحی و پیاده معرفی کرد.

این معاون تسهیل تجاری توسعه کاربرد‌های مرکز توسعه تجارت با عنوان اینکه ما نیاز‌های موجود را شناسایی کردیم افزود: سامانه کسب و کار‌های الکترونیکی از طریق ثبت احوال به احراز هویت شخص حقیقی، از صریق اصناف به احراز صلاحیت شخص حقیقی و حقوقی، از طریق سامانه شاهکار به طابق شماره موبایل با شناسه ملی، از طریق شرکت‌های اعتبار سنجی به احراز رتبه اعتباری مشتریان، از طریق بانک مرکزی به اطلاعات حساب بانکی و از طریق ناجا به سوء پیشینه افراد دست می‌یابد.

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی رونمایی شد

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی رونمایی شد

انتهای پیام/

نتایج و اهداف راه اندازی سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار