خرید بیش از ۹۱ هزار تن گندم مازاد کشاورزان شهرستان رزن و درگزین

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: تاکنون ۹۱ هزار و ۵۵۰ تن گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان‌ها خریداری شده است.

خرید بیش از ۹۱ هزار تن گندم مازاد کشاورزان شهرستان رزن و درگزینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا وثاقتی، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با بیان اینکه از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان‌های رزن و درگزین تا به امروز بیش از ۹۱ هزار و ۵۵۰ تن گندم مازاد بر نیاز خریداری شده است، افزود: بیش از ۹ هزار تن گندم هم توسط سیلوی بخش خصوصی در شهرستان رزن خریداری شده است.

او از خرید بیش از ۱۰۰ هزار و ۵۵۰ تن گندم در دو شهرستان رزن و درگزین تا به این لحظه خبر داد و گفت: امسال ۹ مرکز خرید توسط تعاون روستایی و یک مرکز خرید هم توسط بخش خصوصی کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن بیان کرد: از این میزان گندم خریداری شده توسط تعاون روستایی بیش از ۶۱ هزار و ۵۵۰ تن در شهرستان رزن و بیش از ۳۰ هزار تن هم در شهرستان درگزین خریداری شده است.

وثاقتی با اشاره به ثبت ۹۰ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان در سامانه خرید ادامه داد: پرداخت مطالبات گندمکاران از سوی دولت در حال انجام است.

او از پیش‌بینی خرید بیش از ۹۵ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن و درگزین توسط تعاون روستایی خبر داد و گفت: این میزان خرید گندم بیشترین میزان خرید گندم تعاون روستایی در سطح استان است که اداره تعاون روستایی شهرستان رزن موفق به خرید آن شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی رزن ادامه داد: چیزی کمتر از پنج درصد از گندم کشت شده در شهرستان رزن هنوز برداشت نشده و تا زمانی که کشاورزان گندمی برای فروش داشته باشند مراکز خرید تعاون روستایی آماده دریافت گندم هستند.

وثاقتی با اشاره به گندم خریداری شده در سال گذشته گفت: سال گذشته به علت وضعیت خوب نزولات آسمانی بیش از ۱۴۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط تعاون روستایی خریداری شد که این میزان بیشترین گندم خریداری شده از کشاورزان توسط تعاون روستایی در تاریخ شهرستان رزن است.

او گفت: گندم خریداری شده با توجه به کیفیت و میزان سن‌زدگی که توسط کارشناسان اتحادیه تعاون روستایی که در مراکز خرید وجود دارد، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت و قیمت نهایی آن نیز بر این اساس تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ب

خریداری ۶۱ هزار تن گندم در رزن

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.