فرمانده سپاه استان سمنان مطرح کرد:

نظام اسلامی ایران زیربنای تشکیل تمدن اسلامی

سرهنگ دامغانی گفت : نظام اسلامی ایران همان ظرفیت بزرگی است که زیربنای تشکیل تمدن اسلامی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ پاسدار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع مدیران تیپ۱۲ قائم (عج) وخانواد‌های این پاسداران در شهر مشهد مقدس گفت: امروز نظام اسلامی ایران همان ظرفیت بزرگی است که زیربنای تشکیل تمدن اسلامی را به وجود آورده است که حفظ این نظام اسلامی به ما پاسداران واگذار گردیده است.

او  تصریح کرد:عزیزان ما در سپاه قائم آل محمد (عج) در همه سطوح بی وقفه در تلاشند، اما در این میان مسئولین و مدیران در تیپ ۱۲ قائم (عج) و البته در ستاد ضمن تلاش روز افزون در مواجهه با مشکلات عدیده، بار روانی مسئولیت پذیری را نیز به عهده دارند و با توجه به همه مشکلات موجود مسئولین ما تلاش مجدانه‌ای در رفع مشکلات و پیش برد اهداف داشته و دارند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به آزمایش خداوند با اموال در دنیا و با سنجش اعمال در آخرت تصریح کرد: بایستی اعمالی مانند زکات، امر به معروف، نهی از منکر وجهاد در راه خدا را به عنوان نقش اجتماعی پاسداری به خوبی ایفا کنیم.

سرهنگ دامغانی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل پاسداران در دوره کنونی گفت: امروز بیش از همه نقش پاسداران برای اجتماع مشخص شده است و ما به عنوان وارثان راه آنانی که در راه تحقق تمدن اسلامی کوشیده‌اند وظیفه داریم زمینه برپایی تمدن اسلامی را ایجاد کنیم؛ اینجاست که نقش یک پاسدار بسیار پررنگ‌تر از فردی است که به پاسداری به عنوان یک شغل می‌نگرد، فردی که می‌خواهد نقشی در تحقق تمدن اسلامی داشته باشد بایستی از هر جهت آماده و الگو باشد.

او گفت: چنانچه نقش اجتماعی مان را به خوبی انجام دهیم در تحقق تمدن اسلامی گام بزرگی برداشته‌ایم و تمام انبیا در تحقق این هدف کوشیده اند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: عید غدیر گذشته از تمام ویژگی هایش، نقطه عطفی برای مسلمانان بوده است تا نقش خود را در جامعه اسلامی به خوبی بشناسند و البته به آن عمل کنند.

سرهنگ دامغانی با بیان اینکه غدیر وظیفه مهم حفظ نظام اسلامی و ولایی را برای ما تبیین کرد افزود: امروز ما سبز پوشان ولایت تمام تلاش خود را در راه صیانت از این نظام و انقلاب اسلامی به کار خواهیم بست تا بیش از پیش بدرخشیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در ادامه با اشاره به وظایف پاسداران گفت : امروز وظیفه‌ی مهمی بر دوش ما نهاده شده و این افتخار نصیب ما گردیده است تا بتوانیم دینی که به اسلام داریم را ادا کنیم.

او تصریح کرد: البته دشمن نیز بیکار ننشسته و از همان اوایل انقلاب با تمام قدرت در راه در تخریب سپاه پاسداران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. امروز آسیب‌هایی که گاهی شاهد آن هستیم دستپخت همین دشمنان است، البته پاسداران بایستی با هوش و درایت و بصیرت به مسائل اطراف خود احاطه کامل داشته باشند تا در معرض هجمه‌های فرهنگی و... قرار نگیرند.

سرهنگ دامغانی گفت: بایستی یک پاسدار به عنوان الگو در تمام شئونات زندگی رضایت خداوند را مد نظر داشته باشد و خود را در معرض وسوسه‌های شیطان حتی به مقدار کم هم قرار ندهد چرا که تاثیر معصیت و گناه هرچند هم که کوچک باشد مشهود است همانگونه که اعمال خیر هرچند کوچک اثر گذار است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در ادامه با اشاره به برنامه‌های دشمن در چندسال اخیر گفت: امروز دشمن بی پرده اهداف خود را نمایان کرده است و مجموعه‌های انقلابی و خانواده آنان را مورد هجمه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی قرار داده است به همین جهت مدتی است شاهد تخریب سپاه از سوی دشمنان در رسانه‌ها هستیم.

اهداف دشمن تخریب کانون خانواده است

او با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف دشمن که به شدت به دنبال تحقق آن در ایران اسلامی است تخریب کانون خانواده به ویژه زن در خانواده است افزود: مادر به عنوان محور عاطفی هر خانواده در ایران اسلامی قابل احترام بوده و نقشی بی بدیل در جهت گیری‌های فرهنگی و تربیتی ایفا می¬نماید و دشمن با شناخت این ظرفیت می‌خواهد خانواده‌ها را از داشتن یک عنصر عاطفی و تاثیر گذار به یک عنصر بی هویت و ناهنجارتبدیل کند، لذا مسائلی، چون حجاب و کار زنان را در برنامه قرار داده و می‌خواهد به هر شکل ممکن زن را از خانه به کارخانه بکشاند و متاسفانه شاهدیم که کم‌کاری بعضی‌ها و تناقض در رفتار و عمل باعث گردیده است که دشمنان تا حدی در نیل به این هدف موفق باشند.

سرهنگ پاسدار حمید محمدی فرمانده تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان نیز در پایان این مراسم ضمن تشکر از برنامه‌های فرهنگی ستاد و پشتیبانی از نیرو‌ها و خانواده ها، برنامه‌های فرهنگی را یکی از مهمترین ابزار افزایش انگیزه برای فعالیت هر چه بهتر پاسداران برشمرد.

او افزود: هرچه به خانواده پاسداران بیشتر توجه کنیم و فعالیت‌های فرهنگی مان را ارتقا دهیم به همان مقدار در ایجاد انگیزه و دوری از آسیب‌ها توفیق پیدا خواهیم کرد و نتیجه این عمل تثبیت و استحکام بنیان خانواده در سپاه است.

انتهای پیام / ر

برچسب ها: سپاه ، جوانان ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.