رئیس پلیس راه کشور خبرداد؛

نصب ۲ هزار دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در کشور/ نقش انسان در تصادفات بیش از ۹۲ درصد است

رئیس پلیس راه کشور گفت : در کل کشور پیش بینی نصب دو هزار دوربین جدید را برای سال جاری داریم.

نصب دوهزار دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در سال ۹۸سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راه کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت: در کل کشور پیش بینی نصب دوهزار دوربین جدید را داریم، ولی باید تلاش کنیم از آنچه که وجود دارد استفاده حداکثری را ببریم.

سردار حسینی افزود: بخشی از دوربین‌های ما به دلایل مختلف غیر فعال است و نه تنها باید در مورد نصب و تجهیز دوربین‌های جدید تلاش کنیم بلکه باید تلاش ما بر این باشد که دوربین‌ها به صورت مرتب و مستمر آماده به کار باشند و تعدادی از دوربین‌هایی که در حال حاضر دارای معایب و نواقص هستند هم بتوانیم رفع نقص کنیم.

او ادامه داد: استان مرکزی به لحاظ موقعیت، یکی از حساس‌ترین و محور‌های مواصلاتی کشور است که عمده تردد‌های تجاری در حوزه‌ی بار و مسافر از محور‌های مواصلاتی این استان میباشد.

کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته

او اظهار داشت: سهم استان مرکزی به لحاظ وقوع تصادفات سهم قابل توجهی است و در سال گذشته حدود ۴۰۰ نفر از هم وطنان ما در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و تلاشی که در طول ۱۲ سال گذشته در استان انجام شده است توانسته تا حد ۵۰ درصد کاهش تلفات را به همراه داشته باشد.

سردار حسینی افزود: اقداماتی که در حوزه مسائل ترافیکی انجام شده است یکی از کار‌های بزرگ در بحث آلودگی شهر هست که به میزان قابل توجهی توانستند این را مهار کنند و مطمئناً با پتانسیل خوبی که در استان مرکزی وجود دارد انتظار ما این است که سهم کاهش تصادفات با همکاری که همه بخش‌ها با هم انجام می‌دهند کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: تلفات جاده‌ای در ۴ ماهه امسال نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳ درصد کاهش پیدا کرده است، ولی این میزان کاهش در مقایسه با چشم اندازی که برای سال ۹۸ دیده شده بود هنوز فاصله داردو ما برای سال ۹۸ پیش‌بینی ۱۲ درصدی کاهش تلفات جاده‌ای را داریم.


بیشتر بخوانید : تلفات جاده‌ای در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرد/ باید تخلف را از بین ببریم 


رئیس پلیس راه کشور خودرو، جاده و انسان را عوامل ایجاد کننده تصادف دانست و گفت: نقش انسان در تصادفات بیش از ۹۲ درصد است.

سردار حسینی اولین راهکار را توسعه‌ی روزافزون قابلیت‌های حوزه‌ی ITS عنوان کرد و بیان داشت: در عرصه‌های مختلف این قابلیت‌ها می‌تواند به ما کمک کند و یکی از این قابلیت‌ها ثبت تخلفات رانندگی است و الان ما فقط سرعت را اعمال می‌کنیم در حالی که در بحث توزین در حرکت، حرکت بین خطوط و خواب آلودگی می‌توانیم از این قابلیت بهره ببریم.

او ادامه داد: باید تخلف را از بین ببریم و کاری کنیم که مردم مجبور به تخلف نشوند، در همه محور‌های برون شهری وقتی سرعت عملکردی را با سرعت آیین‌نامه‌ای مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم سرعت عملکردی بسیار بیشتر است.

سردار سید تیمور حسینی اظهار داشت: موتورسیکلت‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که قدرت مانور از آن‌ها گرفته شود و قدرت نیرو و شتاب آن‌ها متناسب با نیاز جامعه باشدتا توانند حرکات پر خطر انجام بدهند.

او با بیان اینکه اعمال قانون الکتریکی حکم جریمه تسلیمی را دارد گفت: گوشی‌های هوشمند که مجهز به سیم کارت می‌باشند، همان لحظه تخلف که راننده اعمال قانون می‌شود پیام ارسال می‌کند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: یکی از مشکلات مهم این است که پلیس در راه‌های آزادراهی و بزرگراهی نمی‌تواند خودروی متخلف را به کنار جاده هدایت کند، چون این عمل بسیار پرخطر است.

سردار حسینی ادامه داد: خودرو‌های خارجی و با کیفیت که به میزان قابل توجهی خریداری شود در اختیار استان مرکزی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: راهداری ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.