زنان خانه‌دار چگونه می توانند بازنشسته شوند؟

رییس اداره روابط عمومی سازمان بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: زنان خانه‌دار ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه بیمه محل سکونت خود درخواست بیمه کنند.

هادی مقدم، رییس اداره روابط عمومی سازمان بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: قانون بیمه شدن زنان خانه دارد به منظور از بین بردن دغدغه این زنان در نظر گرفته شد و زنان خانه‌دار ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه بیمه محل سکونت خود با همراه داشتن کارت ملی و اسناد هویتی درخواست بیمه کنند.

او ادامه داد: نوع قرارداد و نرخ حق بیمه زنان خانه دار از ۱۲ تا ۱۸ درصد بسته به نوع خدمات برای این گروه متفاوت است، خدماتی که با نرخ ۱۲ درصد ارائه می‌شود شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است. خدمات با نرخ ۱۴ درصد شامل بازنشستگی فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و کاملترین خدمت ما بیمه ۱۸ درصد دارد که بازنشستگی قبل و بعد فوت و از کار افتادگی را شامل می‌شود و زنان خانه‌دار اعم از متاهل و مجرد می‌توانند خود را بیمه کنند.


رییس اداره روابط عمومی سازمان بیمه تامین اجتماعی افزود:خانم‌هایی که بالای ۵۵ سال سن دارد و حداقل بالای ۱۰ سال سابقه بیمه از قبل داشته باشند اگر خودشان بخواهند و تمایل داشته می‌توانند مستمری بگیرند که نسبت به سابقه بیمه آن‌ها حساب می‌شود.

مقدم بیان کرد: پایه اولیه پرداخت حق بیمه برای نرخ ۱۲ درصد ۲۰۰ هزار تومان است و این مبلغ بنابر درخواست افراد و انتخاب قرارداد ۱۴ یا ۱۸ درصد بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: بازنشستگی زنان خانه دار طبق شرایط عام سازمان تامین اجتماعی است. یعنی در ۴۵ سالگی با ۳۰ سال سابقه و ۵۵ سالگی با ۲۰ سال سابقه می‌توانند درخواست بازنشستگی بدهند.

انتهای پیام/ی
 


زنان خانه دار بیمه می شوند

برچسب ها: بیمه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام.مشکل این است که فقط 200000 نیست بلکه دوباره باید 40 تا 50 هزار تومان برای دفترچه بیمه بپردازند چون مثلا اگر بیمه درمانی همسرشان باشند سبستم مجوز صدور کد بیمه جدید را نمی دهد..بنده که جانباز هم هستم برای بیمه فرزندانم با این مشکل روبرو شدم و منصرف شدم....یک معادله هم برایم مبهم ماند و ان اینکه بالای 18 سال بیمه می کنند چطور در 45 سال با 30 سال می خواهند بازنشسته می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام یه خانم خانه دار ۲۰۰ هزار تومان براش سخته بزاره برا بیمه .
Iran (Islamic Republic of)
پاسارگاد
۱۹:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام خدمت شما
بیمه تامین اجتماعی چون زیر نظر دولت هست تمام منوال کاری واداری این بیمه طبق قانون دولت فعلی پیش می‌رود
حال یک خانم خانه دار مابین 18 تا55 سالگی می‌تواند حتی با داشتن چتر زرد که چتری نامرئی و جادویی است و وقتی
پیش بینی از مشکلات وگرفتاری وبیماری که درآینده سراغ شان خواهد رفت گوشزد می کند وعلاج آنرا در اختیار شان قرار می‌دهد حتی با مبلغ 30 تا50 تومان درماه هم می‌توانند یک بیمه عمر داشته باشند وحداقل بعداز 15سال بازنشستگی داشته باشند
تعریف بیمه عمر بیش از این جملات من است...
Iran (Islamic Republic of)
زرگر
۰۱:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
نطرمنم همینه ماهی دویست هزارتومن با تورم وهزینه زندگی چجوری میشه کنار گذاست باحقوق کارمندی ضعیف
کاش یه فکر بهتری می کردند چون خانه دار هیچ آینده خوبی ندارند
آخرین اخبار