تخریب برند‌های مازندران با برگزاری نمایشگاه‌های بی‌کیفیت

برگزاری نمایشگاه‌های بی‌کیفیت تهدیدی برای برند محصولات کشاورزی مازندران به‌شمار می‌رود که باید از برگزاری آن‌ها خودداری شود تا این برند‌ها بی‌جهت تخریب نشود.

تیشه به ریشه برند‌های مازندران/ بازی نمایشگاه‌های بی‌کیفیت با حیثیت کشاورزیبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، این روز‌ها شاهد برپایی نمایشگاه‌های متعددی با برند تولیدات کشاورزی در سطح استان هستیم که نه تنها توانمندی‌های کشاورزان را در معرض نمایش قرار نمی‌دهد بلکه سوغات و هدایای سایر استان‌ها در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های کشاورزی مازندران که نگین کشاورزی ایران است خودنمایی می‌کند.

یکسال اخیر در هر نمایشگاهی که حضور پیدا می‌کنیم گزارشات میدانی از بازدیدکنندگان حاکی از این است که برگزاری نمایشگاه‌ها نه تنها با یکنواختی همراه شده بلکه با عنوان آن محصولی که تبلیغات می‌شود در غرفه‌ها خبری از آن محصول نیست و همین امر رغبت را برای حضور بازدیدکنندگان کمرنگ می‌کند.

گزارشات مردمی حکایت از این دارد که نمایشگاه‌ها تنها برای برگزارکنندگان آن سودآور و لذتبخش است و منفعتی برای تولیدکنندگان داخلی ندارد.

برگزاری نمایشگاه‌ها کمک فراوانی به توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران می‌کند

در این زمینه گفتگویی با عزیزاله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره برگزاری جشنواره‌هایی با نام کشاورزی، اما با عرضه تولیدات سایر استان‌ها انجام دادیم و پرسیدیم ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌هایی چیست و چرا دست‌اندرکاران بخش کشاورزی در این زمینه ورود پیدا نمی‌کنند تا جلوی نمایشگاه‌هایی که هیچگونه نفعی برای استان ندارد گرفته شود؟

شهیدی‌فر اظهار کرد: مازندران توانمندی بسیار بالایی در تولیدات کشاورزی دارد و در تولید محصولات کشاورزی کشور منحصر به فرد است و همین عامل این استان را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

وی با بیان اینکه مازندران در ۲۵ محصول کشاورزی که جزء محصولات صادراتی، اشتغالزا و استراتژیک است رتبه‌های برتر را در کشور به خود اختصاص داده است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها کمک فراوانی به توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها باید در استان به صورت هدفمند و توانمند برگزار شود، افزود: باید مدیریت و برنامه‌ریزی دقیقی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در استان صورت گیرد.

این مسؤول تصریح کرد: باید از برگزاری نمایشگاه‌های بی‌کیفیت و بی‌محتوا در سطح استان خودداری شود تا برند‌های استان بی‌جهت تخریب نشود.

شهیدی‌فر با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم از برند و ظرفیت جهاد کشاورزی و تولیدات این بخش سوءاستفاده شود، گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در ساری، قائمشهر و سایر شهرستان‌ها باید مدیریت شده باشد تا هر کسی به خود اجازه ندهد با برند محصولات کشاورزی اقدام به برگزاری جشنواره کند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه شهرستان ساری دارای مرکز نمایشگاهی با ظرفیت بالایی است و جهاد کشاورزی همکاری لازم را با مرکز نیاوران در برپایی نمایشگاه‌های این شهرستان دارد تا اهداف جهاد کشاورزی در توسعه صادرات و ارائه توانمندی‌های کشاورزی این استان به کشور‌های حاشیه دریای خزر و سایر کشور‌های هدف گسترش یابد.

مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار گسترده در حوزه تولیدات کشاورزی و برپایی نمایشگاه‌های مرتبط با این حوزه می‌تواند رونق تولید و افزایش صادرات را برای مازندران به همراه داشته باشد و امیدواریم از این پس برگزاری نمایشگاه‌ها به دست افراد کاردان و ماهر سپرده شود تا رضایت را برای کشاورزان به همراه داشته باشد.

منبع فارس

انتهای پیام/ف

برچسب ها: کشاورز ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.