دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت تسهیلات به افراد متخصص ساخت و ساز در دستور کار قرار گرفت/ جزئیات تخصیص اعتبارات برای ساخت بافت‌ فرسوده

رهبر گفت: پرداخت تسهیلات به افراد متخصص و سازندگان با صلاحیت بعد از گذشت چندین سال در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

پرداخت تسهیلات به افراد متخصص ساخت و ساز در دستور کار قرار گرفت/ تسهیلات بافت‌ فرسوده هنوز عملیاتی نشده استایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ارائه تسهیلات به انبوه‌سازان در دستور کار قرار گرفته، ولی هنوز به مرحله اجرایی و عملیاتی نرسیده است، گفت: چندین بار به وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن اعلام کرده بودیم که تسهیلات ساخت به افراد دارای تخصص و صلاحیت‌دار پرداخت شود، ولی متأسفانه درچند سال گذشته به این صحبت‌های ما اهمیتی داده نمی‌شد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به افراد دارای تخصص، انگیزه انبوه‌سازان و سازندگان را افزایش می‌دهد چراکه ارائه کار با کیفیت زمینه‌ساز افزایش تسهیلات هم می‌شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه دولت باید به بخش خصوصی و افراد متخصص و کاری اهمیت بدهد، گفت: در گذشته ورود افراد غیر متخصص باعث بی‌کیفیتی روند ساخت و ساز شده بود به طوری که یک فرد غیر حرفه‌ای می‌توانست پروانه ساخت چندین واحد مسکونی را دریافت و مسکن بی‌کیفیت را وارد بازار کند.

رهبر با بیان اینکه دولت اخیراً طرحی برای ارائه تسهیلات به افراد متخصص را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: این اقدام باعث می‌شود که مهندسان ناظر، طراحان حرفه‌ای و سازندگان متخصص وارد بازار کار شوند و همین موضوع سبب افزایش کیفیت در حوزه تخصصی مسکن می‌شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور یادآور شد: متأسفانه در چند سال گذشته ورود افراد غیر حرفه‌ای باعث شده بود که میلگرد‌های چینی و یا سیمان‌های بی‌کیفیت در حوزه ساخت و ساز بیشتر شود این در حالی است که باید سرمایه عظیم مسکن و ساخت و ساز به افراد با صلاحیت و استاندارد کار داده شود، ولی متأسفانه وجود تناقض‌هایی در این حوزه باعث ایجاد مشکلاتی در بخش ساخت و ساز شده است.


بیشتر بخوانید:رانت و امتیاز در انتخاب مهندس ناظر، زمینه ساز مشکلات در حوزه ساخت و ساز می شود


وی به پرداخت تسهیلات هم اشاره کرد و گفت: مقرر شده بود بانک تخصصی مسکن به سازندگان برای بافت فرسوده تهران ۵۰ میلیون تومان و برای شهرستان‌ها ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت کند، اما هنوز ارائه این تسهیلات به مرحله عملیاتی و اجرایی نرسیده است.

رهبر گفت: ارائه این تسهیلات نیازمند اعتبارات خاصی بوده چرا که سود این تسهیلات ۸ درصد است بنابراین باید اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور بیان کرد: تسهیلات ساخت مسکن با بازپرداخت ۱۸ درصد بسیار مشکل‌ساز بوده چراکه سازندگان در بازه زمانی ۴ تا ۵ سال نمی‌توانند چنین اقساطی را برگردانند بنابراین این تسهیلات تاثیر چندانی ندارد.

انتهای پیام/

تسهیلات ساخت مسکن با بازپرداخت ۱۸ درصد مشکل‌ساز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پروانه ساختمانی به نام مجری ذیصلاح صادر شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
وقتی مهندسان مجری نظام مهندسی از بیمه تامین اجتماعی و امنیت شغلی برخوردار نباشند ، نتیجه این میشود که شخص بیسواد و بساز و بفروش با ثبت شرکت و عضویت در هیات مدیره شرکت و اجاره کردن پروانه اجرای ۲ نفر از مهندسان و خرید پروانه یک کاردان فنی اقدام به ایجاد شرکت مجری حقوقی کرده و تمام کارهای اجرای ساختمان را تصاحب میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
با پرداخت وام به متخصصان ، مشکل بیکاری مهندسان ساختمان حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
نه تنها وام ساخت به افراد فاقد صلاحیت داده نشود ، حتی انعقاد قرارداد خرید آسانسور و خرید تیرچه و خرید فوم و خرید میلگرد و بتن ... با افراد فاقد صلاحیت مهندسی ، انجام نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
جواز کسب مغازه های مشاوره املاک به افراد فاقد صلاحیت مهندسی داده نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
با پرداخت وام به مهندسان ، از مشاغل کاذب خارج میشوند و به حرفه اصلی خود باز میگردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مهندسان عضو نظام مهندسی و دارنده پروانه اشتغال نظارت یا اجرا یا طراحی ساختمان مشمول دریافت وام ساخت هستن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
شخصی راننده بازخرید شده ارتش بوده حالا شراکتی با دوستاش افتاده تو ساخت و ساز و هیچ کدام از مقررات ملی ساختمان را رعایت نمیکند و با ناظران ساختمان درگیر میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اگر ناظران ساختمان ۲۴ ساعته هم بالای سرساختمان باشند ، شخص بساز و بفروش بیسواد باز یک چیز برای کم کاری در اجرای ساختمان دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بساز و بفروش بیسواد جز دزدیدن از کار و کسب سود به هیچ چیز دیگری فکر نمیکند مثلا کشیدن میلگرد از داخل تیرها ، عدم اجرای وال پست دیوار ، عدم اجرای سفال ۲ لایه ( فوم دار ) و اجرای آجر سفال معمولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
حدود ۶۰۰ هزار نفر مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
وقتی دولت بی تدبیر باشد ، به جای دادن وام ساخت به مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان ، متاسفانه وام ساخت به جیب بساز و بفروش های بیسواد میرود که بعضا یا مرغ فروش هستن یا طلا فروش یا ضایعات فروش یا پزشک یا ...‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اگر فقط ۱ درصد این کارانه های میلیاردی که به پزشکان و کادر بهداشت و درمان داده میشد ، صرف اعطای وام به مهندسان بیکار میشد ، اولا صنعت ساختمان رونق میگرفت و هیچ مهندسی بیکار نمی ماند ثانیا دست بساز و بفروش های بیسواد و بی تعهد و بی مسئولیت از ساختمان سازی کم میشد ، ثالثا زمین ها توسط افراد متخصص و با صلاحیت و مسئولیت پذیر ساخته میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پرداخت وام به مهندسان ناظر = حذف بساز و بفروش های بیسواد از ساخت و ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
وام ساخت مسکن به مهندسان مجری نظام مهندسی یا شرکت های مجریان حقوقی نظام مهندسی واریز شود .
Iran (Islamic Republic of)
مهندس مجری
۱۵:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
یک شخص بیسواد و بساز و بفروش بنده را تهدید جانی کرده که اگر گزارش تخلف بدی شهرداری یا نظام مهندسی ، دیگه بهت کار نمیدم ، این ضعف نظام مهندسی است که مهندسان مجری باید نان خور و مزدبگیر بساز و بفروش ها باشند و درصورت ارسال گزارش تخلف مالک به شهرداری ، از دریافت کار از این مالک محروم میشوند
آخرین اخبار