به مناسبت فرارسیدن سالروز کودتای آمریکا علیه مصدق‌‌:

آمریکایی‌ها با استقلال ایران دشمنند؛ قطع نظر از نظام!‌

همزمان با فرارسیدن ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکایی ویدئویی از بیانات رهبر انقلاب درباره این موضوع در فضای مجازی منتشر شده است.

آمریکایی‌ها با استقلال ایران دشمنند؛ قطع نظر از نظام!‌به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با فرارسیدن سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد ویدئوی در فضای مجازی منتشر شده است که شامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مصدق و کودتای آمریکایی  ۲۸ مرداد است.

کودتای ۲۸ مرداد کودتایی است که با طرح و حمایت مالی و اجرایی سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا (اس‌آی‌اس)، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، با همراهی ارتش شاهنشاهی ایران و کمک طرفداران محمدرضا پهلوی در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رخ داد.


بیشتر بخوانید: کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد نبود؛ اگر مصدق وسط راه، مردم و روحانیت رو پس نمی‌زد


در ادامه این ویدئو را می‌بینید:

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام کشور، در ۲۲ خرداد ۹۶ فرمودند: "این کشور جذّابی است؛ این را شما [بدانید]. البتّه همه‌ی شما می‌دانید؛ [امّا] بیشتر بدانید. ما کشور جذّابی هستیم، جایمان مهم است، منطقه‌ی زیستی‌مان مهم‌ است، مسائل اقلیمی‌مان مهم است، منابع زیرزمینی‌مان مهم است. بنده یک­‌وقتی در این جلسه گفتم ما یک درصد جمعیّت دنیاییم، چند درصد امکانات اساسی فلزهای اصلی دنیا در کشور ما است؛ حالا نفت و گاز به جای خود؛ یک ثروت عظیمی در اینجا خفته‌ است؛ علاوه‌ی بر این‌ها، [دارای] نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای است. این کشور، کشور جذّابی است. قدرت‌هایی که کارشان دست‌اندازی به اینجا و آنجا است، از یک چنین لقمه‌ی چرب­‌ونرمی به‌آسانی حاضر نیستند بگذرند؛ مگر اینکه نگذاریم از گلویش پایین برود، که نمی‌گذاریم؛ البتّه انقلاب اسلامی نمی‌گذارد. بنابراین این‌ها بهانه است؛ حقوق بشر بهانه است، این بی‌ثبات کردن منطقه -که اخیراً در شعارهای آمریکایی‌ها علیه ما هست- بهانه است، تروریسم بهانه است؛ و [همین‌طور] بقیّه‌ی حرفهایی که می‌زنند. اینها خودشان، هم تروریستند، هم تروریست‌پرورند، هم حامی یک کشوری مثل رژیم صهیونیستی هستند که مغز تروریسم و مادر تروریسم است و از اوّل، اصلاً با تروریسم به وجود آمده، با کشتار و با ظلم به وجود آمده؛ اینها حامی او هستند. بنابراین اینها همه بهانه است؛ اینها با نظام اسلامی خوب نیستند. با آمریکا نمی‌شود کنار آمد؛ حرفهای مبهم و دوپهلو که در این زمینه‌ها مایه‌ی سوءاستفاده‌ی کسانی بشود، نباید زد؛ صریح و روشن باید مطالب را بگوییم."

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در۱۲ آبان سال  ۹۲ فرمودند: "هر ملّتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّی آن کسانی که دوست آمریکا بودند. حالا در کشور ما دکتر مصدّق به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ برای اینکه بتواند خود را از زیر فشار انگلیس‌ها نجات بدهد، به آمریکایی‌ها متوسّل شد؛ آمریکایی‌ها به جای اینکه به دکتر مصدّق که به آن‌ها حسن‌ ظن پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیس‌ها همدست شدند، مأمور خودشان را فرستادند اینجا و کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند. مصدّق اعتماد کرد، کتکش را [هم]خورد؛ حتّی کسانی که با آمریکا میانه‌شان هم خوب بود و به آمریکا اعتماد کردند، ضربه‌اش را خوردند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
دولتمندان اول از همه به اقتصاد سروسامان دهند .اونهم با قطح دست پارتی داران .نور چشمی ها .و پس گیری تمام وام های کلان .اگر این پولهای بیت المال که دست برخی یقه سفیدان است .هر چه زودتر برگردد .و این پول را برای ازدواج جوانان .تولید کار برایشان .مسکن هزینه شود .در عیر اینصورت استعمار بر فقر و فلاکت مردم موج سواری بنفع خود خواهد کرد .