مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان خبر داد؛

پیشرفت پنجاه درصد طرح جامع پدافند غیر عامل در استان سمنان

ایرج کارخایی گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان در دست تدوین است و در سال جاری کامل و در استان اجرایی می‌شود.

 ایرج کارخایی مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در دومین جلسه‌ی شورای پدافند غیر عامل استان سمنان با بیان اینکه تاکید همه قوانین بر رعایت الزامات و ملاحظات پدافندی در همه دستگاه‌ها است گفت: طبق قوانین مدیران مسئول پدافند غیر عامل در دستگاه‌ها هستند و باید این مهم جدی گرفته شود.

وافزود: پیش بینی جذب اعتبارات برا مصون سازی دستگاه‌ها و اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل در دستگاه در سال جاری انجام شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان سمنان بیان کرد: امسال رزمایش بزرگ تخلیه اضراری و پدافند غیر عامل در هفته پدافند غیر عامل به صورت متمرکز در شاهرود برگزار می‌شود، ولی در شهرستان‌ها نیز این رزمایش‌ها انجام خواهد شد.

ایرج کارخایی ابراز داشت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان در دست تدوین است و در سال جاری کامل و در استان اجرایی می‌شود.

اوتصریح کرد: این طرح به منظور شناسایی مراکز پر خطر و اراده راهکار‌هایی برای مصون سازی دستگاه‌های دولتی است و باید دستگاه‌ها نیز در این راه اطلاعات بیشتری از خود ارائه دهند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان گفت: نقش رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل بسیار مهم است و باید به آن توجه بیشتری شوود.

سرهنگ داوود خوش چشم فرمانده پایگاه پدافند هوایی ارتش در استان سمنان در این جلسه گفت: کاهش قابلیت و توانایی سامانه‌های شناسایی، بالا بردن قابلیت بقا و استمرار عملیات در فعالیت‌های حیاتی و سلب آزادی و ابتکار عمل دشمن از مهمترین اهداف پدافند غیر عامل است.

او افزود: تهدید‌های جنگی، سایبری، انرژی، رسانه ای، زیستی، مخابرات و حمل و نقل از مهمترین تهدید هاییی است که باید به آن‌ها در استان توجه و برا مقابله با آن‌ها آماده شد.

انتهای پیام / م

جزئیات جلسه پدافند غیر عامل در استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.