مدیرکل کمیته امداد فارس:

یک هزار پنل خورشیدی وارد عرصه اشتغال می‌شود/ ۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان اعطا می شود

مدیرکل کمیته امداد فارس با تشریح اقدامات کمیته امداد در سال ۹۸ گفت: امسال یک هزار پنل خورشیدی وارد عرصه اشتغال می‌شود و در این زمینه در کشور پیشرو هستیم.

یک هزار پنل خورشیدی وارد عرصه اشتغال می‌شود/ ۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان اعطا می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، بذرافشان مدیرکل کمیته امداد فارس، در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات کمیته امداد در سال ۹۸ گفت: بزرگترین اعتماد، سرمایه مردمی است و سرمایه اجتماعی از مولفه‌های مهم در خدمت رسانی به محرومان است.

او ادامه داد: با وجود مشکلات و تورم‌ها در حوزه کمک به محرومان و نیازمندان مردم فارس سرآمد بوده اند.

بذرافشان گفت: فارس در پایان سال ۹۷ رتبه نخست در جمع آوری زکات واجب و مستحب و رتبه نخست در زکات فطره سال ۹۸ را دارد و امسال رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: در ۴ ماهه امسال ۷ و ۸ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: امسال ۱۸ و ۶ دهم میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت شده است، که ۴۶ درصد رشد داشته و رتبه نخست را در کشور داشته ایم.

بذرافشان افزود: در حوزه اطعام و افطاری در ۴ ماهه امسال مردم ۱۳ و نیم میلیارد تومان کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۷۴ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان این که در حوزه نذر و قربانی در ۴ ماهه امسال ۶۱ درصد نسبت به پارسال رشد داشته ایم اضافه کرد: در حوزه صدقات (نقدی) ۲۱ و ۶ دهم درصد و در صدقات غیرنقدی ۴۹ درصد رشد داشته ایم.

او با اشاره به رتبه نخست فارس در تعداد مراکز نیکوکاری، ادامه داد: مردم ۱۷ میلیارد تومان به مراکز نیکوکاری کمک کرده اند که رشد ۱۵۲ درصدی در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال داشته ایم.

بذرافشان بیان کرد: در سیل اخیر کشور نیز مردم بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان این که ۴۰۰ واحد مسکونی امسال به مددجویان واگذار می‌شود، افزود: از این تعداد ۲۵۰ واحد، مسکن روستایی و ۱۵۰ واحد، مسکن شهری است.

او با بیان این که در حوزه تعمیرات مسکن ۶۰۰ واحد واگذار شده است، ادامه داد: از این تعداد تعمیرات ۶۳ واحد مسکن نیمه تمام روستایی به پایان رسیده که ۸ درصد رشد داشته و ۳۵ واحد نیمه تمام شهری نیز تعمیر شده و ۲۹ درصد رشد داشته است.

بذرافشان با بیان این که امسال یک هزار پنل خورشیدی وارد عرصه اشتغال می‌شود و در این زمینه در کشور پیشرو هستیم، تصریح کرد: یک هزار و ۲۴ گلخانه کوچک مقیاس زیر ۵۰۰ متر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد فارس، آموزش ۴۲۱ نفر در حوزه مهارت با رشد ۹۳ درصدی و اختصاص یک هزار جهیزیه به مددجویان با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات کمیته امداد فارس برشمرد.

او گفت: رشد ۶۴ و نیم درصدی در زمینه پرداخت تسهیلات به بیماران صعب العلاج، رشد ۱۱ و ۳ دهم درصدی در کمک به فعالیت دانشجویی، پرداخت ۹ میلیارد تومان وام ضروری به نیازمندان و رشد ۱۶ و ۶ دهم درصدی و رشد ۶۴ و ۹ دهم درصدی کمک‌های موردی در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از دیگر عملکرد‌های کمیته امداد فارس است.

بذرافشان در زمینه زیارت مددجویان با بیان این که پارسال ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد برای زیارت اعزام شده است، افزود: امسال نیز ۱۰ هزار نفر اعزام می‌شوند و تاکنون ۳ هزار نفر اعزام شده اند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی اعزام مددجویان به عتبات عالیات بویژه کربلای معلی، افزود: همچنین اختصاص ۱۳ و ۹ دهم میلیارد تومان از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر اقدامات کمیته امداد است.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیرکل کمیته امداد فارس در نشست با خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار