معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد؛

مقابل خام‌فروشی خواهیم ایستاد / فقط ۲ درصد واردات ۱۵ کشور همسایه از ایران است

زرندی گفت: صادرات مواد خام یک افتخار نیست و جلوی خام‌فروشی خواهیم ایستاد و باید ارزش افزوده مواد خام در کشور ایجاد گردد.

مقابل خام‌فروشی خواهیم ایستادبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان گفت: تلاش خوبی از سوی نمایندگان محترم مجلس برای اصلاح مالیات بر ارزش افزوده انجام شده و این طرح آماده ارائه در صحن مجلس است، اما همچنان خواهان این هستیم که نگاه ویژه به تولید و حمایت از بخش صنعت و معدن در این قانون لحاظ شود.

او افزود: بار اصلی مالیات بر گردن تولید است و بخش تولید حتی بار مالیات مصرف کننده را هم به دوش می‌کشد.

زرندی گفت: برخی از تشکل‌ها و انجمن‌ها اعلام کرده اند که نظرات آنان در این قانون دیده نشده است و درخواست دارند به تولید نگاه ویژه‌ای شود.

او ادامه داد: کشور دچار کم آبی است بنابراین استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدایت و شکل گیری صنایع آب بر به جنوب کشور است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: پتانسیل خوبی در بخش انرژی در جنوب کشور وجود دارد و ما سرمایه گذاران را به این بخش تشویق می‌کنیم. یکی از مهمترین راهبرد‌های ما، توازن در زنجیره تولید خصوصا صنایعی مثل فولاد است.

او تاکید کرد: صادرات مواد خام یک افتخار نیست و جلوی خام‌فروشی خواهیم ایستاد و باید ارزش افزوده مواد خام در کشور ایجاد گردد.


بیشتر بخوانید: بورس مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست


زرندی در خصوص صادرات غیر نفتی بیان کرد: یکی از برنامه‌های که در امسال به صورت جدی دنبال می‌کنیم، توسعه صادرات به کشور‌های همسایه است.

او گفت: هم اکنون فقط ۲ درصد واردات ۱۵ کشور همسایه از ایران است و ما می‌توانیم این عدد را افزایش دهیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: استان‌های هم مرزی همچون هرمزگان نقش مهمی در صادرات به کشور‌های همسایه دارند.

زرندی بیان کرد: موضوع ساخت داخل از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولین کشور است و در این راستا همه وظیفه دارند این اتفاق بیفتد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: شرایط کشور بگونه‌ای است که باید کالا‌های که وارداتی است، توان ساخت آن را در کشور فراهم کنیم و نیاز‌های اصلی بخش صنعت و معدن را احصا نمودیم.

زرندی گفت: استان هرمزگان پتانسیل بالای در بخش معدن و صنایع معدنی دارد و باید توسعه و تکمیل آن برنامه ریزی کرده ایم.

انتهای پیام/

استان های مرزی نقش مهمی در صادرات به کشورهای همسایه دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار