دومین شهرستان سبز اصفهان با جاذبه های گردشگری بی نظیر

رئیس میراث فرهنگی تیران و کرون گفت: شهرستان تیران و کرون با قدمت ۶ هزار ساله از مناطق تاریخی و گردشگری ویژه و کم نظیر استان اصفهان است.

مظاهری رئیس میراث فرهنگی تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: تیران و کرون دومین شهر سرسبز اصفهان است که در مسیر جاده اصلی اصفهان، لرستان و خوزستان واقع شده و از قدیمی‌ترین شهرستان‌های اصفهان است که با توجه به نام باستانی اش و وجود امامزاده‌ها و مساجد پیشینه طولانی دارد.

او گفت: از جمله آثار تاریخی تیران و کرون وجود ۵۵ مسجد قدیمی است که به دوران سلجوقیان بر می‌گردد و در این میان ۶ مسجد تاریخی به نام‌های مسجد خان تیران، مسجد آران رضوانشهر و مسجد سنگی، مسجد قاجاری روستای جاجا، مسجد سید تیران و مسجد جامع ورپشت را می‌توان نام برد که از این ۶ مسجد ۵ مسجد به ثبت ملی رسیده است.

مظاهری افزود: در شهرستان تیران و کرون ۷ امامزاده وجود دارد که امامزاده احمد بن ابی طالب، امامزاده عبدالله، امامزاده احمد رضا، امامزاده عرفان، بی بی فاطمیه (س) و سید سراءالدین ازامامزادگان شاخص این شهرستان است.

او بیان کرد: گنبد تاریخی دو امامزاده احمد تیران و سید سراء الدین که به ثبت ملی رسیده بود، ولی متاسفانه بر اثر ناآگاهی مردم و متولیان این امامزادگان در طرح‌های توسعه این امامزاده تخریب گردید.

او افزود: تعدادی از این بقاع متبرکه در مناطق گردشگری قرار گرفته اند که علاوه بر جنبه دینی و فرهنگی دارای ظرفیت‌های گردشگری همراه با محیط شاداب نیز هستند که بستری برای جذب گردشگر شده است.

رئیس میراث فرهنگی تیران و کرون گفت: شهرستان تیران و کرون با قدمت ۶ هزار ساله از مناطق تاریخی و گردشگری استان اصفهان است که دربرخی از آثار تاریخی و مذهبی و فرهنگی آن در کل کشور بی نظیر و در دنیا کم نظیر است که بازدید از این منطقه به گردشگران و مسافران توصیه می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
 
 

توسعه بوم گردی در شهرستان های اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار