ظریف در کنفرانس مشترک با همتای فنلاندی:

تمایلی به گفت‌وگو با واشنگتن نداریم/ هیچ نهاد بین‌المللی فروش نفت ایران را تحریم نکرده است

وزیر امور خارجه گفت: ایران تمایلی به گفت‌وگو با واشنگتن ندارد.

تمایلی به گفت‌وگو با واشنگتن نداریمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فنلاند پس از دیدار و گفت‌وگو پیرامون موضوعات و مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

محمدجواد ظریف در این کنفرانس مشترک با همتای فنلاندی خود، گفت: ایران تمایلی به گفت‌وگو با واشنگتن ندارد.

او افزود: ایران علاقه‌ای به تقابل ندارد؛  مذاکرات مفصلی را با آمریکا داشتیم، ما میز مذاکره را ترک نکردیم. توافقی که همه آن را کامل بدانند وجود ندارد.

ظریف اظهار کرد: موضوع میانجیگری باید این باشد که آمریکایی‌ها چگونه می‌توانند به تعهداتشان بازگشته و به تعهدات خود در چارچوب قطعنامه شورای امنیت برگردند، در آمریکا انقلابی رخ نداده بلکه فقط یک انتخابات برگزار شده است.

او با بیان اینکه توقیف «آدریان دریا» اقدامی غیرقانونی بود، ادامه داد: هیچ نهاد بین‌المللی فروش نفت ایران را تحریم نکرده است، توقیف نفتکش توسط انگلیس و جبل طارق هیچ مبنایی نداشت،  خوشحالیم این موضوع پایان یافته است.

وزیر امور خارجه بیان کرد: اروپا نمی‌تواند تحریم‌هایش را به عضو غیر اتحادیه اعمال کند؛ ما دنبال کاهش تنش هستیم، ولی آمریکا به دنبال تشدید تنش است.

ظریف با  اشاره به اینکه آمریکا یک حکم سیاسی صادر کرده که غیرقانونی است، اظهار کرد: به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم درباره مقاصد فروش نفت شفاف باشیم چرا که آمریکا به صورت غیرقانونی سعی در آزار دیگر کشور‌ها دارد، باید بستر این کار وجود داشته باشد که میانجی‌گیری موفق باشد.

بیشتر بخوانید: حمایت اتحادیه اروپا از اینستکس با وجود فشارهای آمریکا 

وزیر خارجه ایران در ادامه اظهاراتش بیان کرد: هرگونه میانجی‌گری باید بر بازگرداندن ایالات متحده آمریکا به برجام متمرکز باشد.

«پکا هاویستو»در پاسخ به سوالی درباره نقش فنلاند بعنوان رئیس دوره‌ای شورای اروپا در حفظ برجام اظهار کرد: اخیرا یک هیات تجاری از فنلاند به تهران سفر کرد البته با توجه به تحریم‌ها همکاری در این زمینه آسان نیست.

وزیر امور خارجه فنلاند در خصوص نقش اروپا در حمایت از برجام تصریح کرد: در این زمان سخت سعی می‌کنیم که تمام تلاش خود را انجام دهیم و سازوکاری در این زمینه تعبیه کنیم نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است.

انتهای پیام/

نشست مشترک ظریف و همتای فنلاندی‌اش

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر آرش
۲۲:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
لطفا خود را با برجام فریب ندهید به فکر اقتصاد داخلی من جمله اتحادیه های تعاونی و شرکت های تعاونی باشید...باید اقتصاد کشور رو از خرد شروع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
برجام هیچ نتیجه ای نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
لطفا توجه داشته باشید که این ترامپ هدفش از تحریم‌های جدید و متنوع فقط این است که اگر ایران روزی خواست با اون مذاکره کند با این تحریمهای رنگارنگ بتواند امتیازات بیشتری از ایران بگیره و بدون دادن هیچ امتیازی و فقط با برداشتن مثلا تحریم ظریف و یا امثال این به هدف خود برسد این یک سیاست بچه گانه و بسیار ناجوانمردانه فقط مخصوص ترامپ بی وجدان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
جداء
United States of America
ناشناس
۰۴:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
نه تو رو خدا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
اقتصاد چی شد اقای ظریف مردم در فشارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
برجام هیچ سود معیشتی برای ما نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
درود بر دکتر ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
آقای ظریف برجام راآتش بزنید بیشترازاین مردم رامعطل برجام نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
باسلام مانمیدونیم چیو باور کنیم ؟یک بار میگید تحریم هستیم نفت فروش نمیره یک بار میگید هیچ نهاد بین مللی نفت مارو تحریم نکرده پس این همه گرانی بیچارگی مردم از چی هست
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۰:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
اگه تحریم نشده پس چطور از دو و نیم میلیون بشکه به صدهزار بشکه در روز رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۸:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
واقعا که وزیر پرکار وفعالی هستید البته چون بقیه وزرا از بس راکد مانده اند شما در چشمید .عملکرد شما هم خیلی راهگشا ومثبت نبوده است.این دیدار برای اینستکس بوده؟!! خدا به خیر بگذراند.
آخرین اخبار