افزایش ۹۰۰ تنی تولید و برداشت سیب گلاب بهاره در شهرستان سمیرم

کارشناس باغبانی و زراعت مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم گفت:تولید و برداشت سیب گلاب بهاره در مقایسه با سال گذشته ۹۰۰ تن بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیارش سامی کارشناس باغبانی و زراعت مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید و برداشت سیب گلاب در شهرستان سمیرم اظهار کرد: تولید و برداشت سیب گلاب بهاره در مقایسه با سال گذشته ۹۰۰ تن بیشتر شده است.

کارشناس باغبانی و زراعت مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به تولید سیب گلاب در بیشتر نقاط شهرستان سمیرم، افزود: از دو منطقه پادنا و کمه ۴۵۰ تن، از منطقه پادنای بزرگ ۲۵۰ تُن، از بخش مرکزی شهرستان بالغ بر ۸۰۰ تن و از بخش وردشت نیز ۲۰۰ تن سیب گلاب برداشت شد.

سامی میزان برداشت سیب گلاب در سال‌های عادی و قبل از خشک سالی را بالغ بر ۳۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: در دو سال اخیر با توجه به خشکسالی و تنش‌های آبی شاهد کاهش تولید این نوع سیب بوده ایم.

او یکی از دلایل کاهش تولید سیب گلاب در سمیرم را سرمای شدید فصل بهار تا منفی ۸ درجه سانتی گراد بیان و اظهار کرد: دلیل اصلی افت تولید سیب گلاب خشکسالی‌های پی در پی در این شهرستان است که عامل کاهش تولید محصولات سیب گلاب به حساب می‌آید.

سامی ادامه داد: علاوه بر این موارد، بارش تگرگ و باران‌های شدید و سیلابی نیز باعث سرمازدگی بیشتر و کاهش میانگین تولید این محصول شده است.

او با باین اینکه قیمت هر کیلوگرم سیب گلاب درجه یک در روز‌های اول برداشت ماه گذشته ۷۰ هزار ریال بود، گفت: این قیمت در روز‌های پایانی برداشت و اواخر ماه مرداد به ۲۰ هزار ریال در هر کیلوگرم رسیده است که در میدان‌های میوه ۳۵ هزار ریال به فروش می‌رسد.

کارشناس باغبانی و زراعت مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به بهبود وضعیت بارش‌ها در سال جاری در رابطه با افزایش میزان تولید سیب گلاب ابراز امیدواری کرد و افزود: سیب سمیرم به ویژه از نوع گلاب بهاره یکی از بهترین انواع سیب در فصل تابستان است.

 
انتهای پیام/م
 

افزایش برداشت سیب گلاب در سمیرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.