مکرون: پاریس به برجام احترام می‌گذارد / پوتین: از اقدامات دولت سوریه در ادلب حمایت می‌کنیم

روسای جمهور فرانسه و روسیه در دیداری در مارسی درباره مسائل مختلف از جمله ایران و سوریه رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در قلعه بریانسون در جنوب شرق فرانسه گفت: درباره پرونده هسته‌ای ایران و تشدید تنش‌ها بین تهران و واشنگتن رایزنی کردیم.

مکرون افزود: به توافقنامه هسته‌ای ایران احترام می‌گذاریم و برای کاهش تنش‌ها در منطقه تلاش کرده ایم.

او در ادامه گف: امیدوار است با ولادیمیر پوتین بر سر یک نشست سران با موضوع اوکراین در هفته‌های آینده به توافق برسد.

امانوئل مکرون افزود: درباره تحولات جاری در حومه ادلب سوریه نگران هستیم و امیدواریم همه طرف‌ها به توافقنامه سوچی و برقراری آتش بس در ادلب پایبند باشند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار به "خوش بینی محتاطانه ای" بعد از تماس‌ها با رئیس‌جمهور جدید اوکراین اشاره کرد و افزود: از شیوه نرماندی در گفت‌وگو‌های اوکراین حمایت خواهیم کرد و هیچ جایگزینی برای این شیوه وجود ندارد.

پوتین افزود: از اقدامات دولت سوریه در ادلب که با هدف متوقف کردن تهدیدات ترویستی انجام می‌شود، حمایت می‌کنیم و مقابله با تروریسم در ادلب تا پایان آن ادامه خواهد داشت.

او گفت: حملات گروه‌های تروریستی از مناطق عاری از سلاح به سایر مناطق سوریه و همچنین نقل و انتقال آنان به مناطق دیگر را زیرنظر داریم.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت درباره معاهده منع آزمایش هسته‌ای و چشم انداز مسلح سازی فضا نگران است.

او افزود: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه مه ۲۰۲۰ برای هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی به مسکو، پایتخت روسیه عزیمت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار