رونق اقتصاد در حمل و نقل ریلی کشور

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ما اگر بتوانیم زمان انتقال بار را کوتاه کنیم، از نظر اقتصادی جابجایی ریلی کالا مطلوب‌تر جلوه دهد و بخشی از کالا‌ها از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بزرگترین شبکه ریلی داخل کشور در محدوده بندر امام خمینی (ره) قرار دارد که شامل ۱۴۰ کیلومتر خط ریلی است.

او افزود: در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی از مجموع بار‌های ورودی و خروجی خیلی قابل توجه نیست و هماهنگی‌های لازم را با گمرک، راه آهن و شرکت‌های سرمایه‌گذار داریم تا بتوانیم این سهم را بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم در یک بازه زمانی ۵ ساله به ۳۰ از بار‌های ورودی و خروجی کل بنادر کشور در بندرامام (ره) برسیم.

حسن زاده بیان داشت: بعضی از کالا‌ها ریل پسند هستند برخی دیگر بر اساس ارزشی که دارند باید زودتر به مقصد برسند که سرعت سیر هر واگن چیزی حدود ۳۰ روز تا مشهد است که این موضوع در بعضی کالا‌ها که ارزش بالایی دارند برخی صاحبان کالا ترجیح می‌دهند تا از طریق حمل و نقل زمینی به انتقال بار خود بپردازند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم زمان انتقال بار را کوتاه کنیم، از نظر اقتصادی جابجایی ریلی کالا مطلوب‌تر جلوه دهد و بخشی از کالا‌ها از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شوند.

انتهای پیام/م

توسعه اقتصاد از طریق حمل و نقل ریلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.