متولیان فرهنگی جامعه برای مقابله با بی بندوباری در سواحل دریا فکری کنند

نماینده، ولی فقیه در گیلان به وجود ۱۴ مدرسه علمیه برادران و ۹ مدرسه علمیه خواهران در استان اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته به زیربنا‌های حوزه‌های علمیه در گیلان کم توجهی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در دیدار امام جمعه و اساتید حوزه علمیه اهل بیت (ع) آستانه اشرفیه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: سال‌های گذشته به زیربنا‌های حوزه علمیه در گیلان کم توجهی شده است.

او به وضعیت معیشتی طلاب در گیلان اشاره کرد و افزود: بعضی از طلاب در استان به دلیل تنگدستی مشاغل دیگری انجام می‌دهند در صورتی که در بسیاری از استان‌های دیگر این مشکل وجود ندارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تعداد ۱۴ مدرسه علمیه برادران و ۹ مدرسه علمیه خواهران در گیلان فعال است، تصریح کرد: طلاب وظایفی به عهده دارند و باید به رسالت خود عمل کنند.

آیت الله فلاحتی بر احیای موقوفه حوزه‌های علمیه گیلان تاکید کرد و گفت: قدردان تلاش افرادی که در مدارس علمیه انجام دادند، هستیم.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه شکم و غذای طلاب را دولتی نکنید، اما مدارس را بدهید دولت‌ها بسازند، بیان کرد: در ساخت حوزه‌های علمیه توسط دولت می‌شد بسیار کار کرد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان ادامه داد: اینکه مجموعه حوزه‌های علمیه با هم و با وحدت کار می‌کنند، خوب است ضمن اینکه بسیاری از مشکلات طلاب را مدیران حوزه‌های علمیه باید برطرف کنند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه متولیان فرهنگی جامعه باید برای عفاف و حجاب و زنان بی بندوبار در سواحل دریا فکری کنند، خاطرنشان کرد: انتظار شق القمر از مسئولان نداریم، اما نباید کم کاری کنند.

او بر توجه به آراستگی طلبه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: قناعت کردن را باید به طلبه‌ها آموخت تا مانند مردم عادی رفتار نکنند.

امام جمعه رشت، روزمرگی در زندگی را برای طلاب آسیب زا دانست و تصریح کرد: رشد طلبه در سایه ادبیات و تربیت صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: هر قدر بر ساختار معنوی و محتوایی طلاب کار کنیم نتیجه اش را در جامعه خواهیم دید بنابراین استاد باید طلبه را تا پایان عمر رصد کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نبود منابع مالی در حوزه‌های علمیه، بیان کرد: بالندگی حوزه‌ها در سایه همین بی پولی هاست، زیرا هر جا پول ورود کند باید فاتحه آنجا را خواند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: هزینه‌ای که یک دانشگاه برای بوفه خود می‌کند از کل هزینه‌ای که برای یک حوزه علمیه می‌شود، بیشتر است.

انتهای پیام/آ

به زیربنا‌های حوزه‌های علمیه گیلان کم توجهی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.