بسته اخبار حوادث امروز ۲۹ مردادماه ۹۸.

دستگیری سارق منزل در کلاردشت/کشف چوب جنگلی قاچاق در میاندورود/تجهیز ۲۵۰ پلیس راهور مازندران به اخطارنویس هوشمند موبایلی

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۷ فقره سرقت در کلاردشت


سرهنگ قاسم عزیزی کرانی فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای در این شهرستان شدند.

سرهنگ عزیزی گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به این که متهم تاکنون به ۷ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کردند، افزود: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

او با قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدار‌های انتظامی و استفاده مطلوب از سامانه ۱۱۰ در راستای ارتقای احساس امنیت، همیار همیشگی پلیس باشند.

 

کشف و ضبط ۲ و نیم تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود


سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، ماموران انتظامی بخش گهرباران و ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی در یکی از محور‌های جنگلی به یک وانت نیسان حامل حمل چوب مشکوک شدند.

او افزود: ماموران در اقدامی عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

سرهنگ داداش تبار، گفت: در بازرسی از این خودروی ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی که متهم آن را به صورت غیر قانونی از جنگل‌های اطراف این شهرستان برداشت کرده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

تجهیز ۲۵۰ پلیس راهور مازندران به اخطارنویس هوشمند موبایلی


سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه، این دستگاه جایگزین قبض‌های کاغذی جریمه شده است. فزود: از این پس دیگر هیچ راننده‌ای، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سامانه جدید به جای سیستم کاغذی دستی و سنتی به کار گرفته خواهد شد.

او با بیان اینکه ۲۵۰ پلیس اخطارنویس در راهنمایی و رانندگی استان مازندران به این دستگاه مجهز شدند، افزود: تسریع در اعمال قانون و اعلام میزان خلاقی‌های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو از مزیت‌های این دست افزار به شمار می‌رود.

سرهنگ باقری، ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را دیگر مزیت‌های این دستگاه برشمرد و گفت: رانندگان در اسرع وقت از جریمه صادر شده مطلع می‌شوند و بر خلاف گذشته که پیگیر پرداخت جریمه خود نمی‌شدند، نسبت به پرداخت آن اقدام خواهند کرد.

او افزود: در دست افزار هوشمند موبایلی پلیس، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو می‌تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند.

رئیس راهور مازندران بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از مزایای دیگر این دستگاه عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در ادامه مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی را مهم‌ترین علت و عامل ۴۱ درصد از تصادفات منجر به مرگ در حوادث استان اعلام کرد

انتهای پیام/آ

برچسب ها: حادثه ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار