ترکیه: در رابطه با برقراری آتش‌بس در ادلب با روسیه در تماس هستیم

وزیر خارجه ترکیه یک روز پس از حمله به کاروان کمک‌های تسلیحاتی آنکارا برای تروریست‌ها در سوریه، گفت کشورش در حال مذاکره با روسیه برای دستیابی به توافق آتش‌بس بر سر ادلب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه –یک روز پس از حمله به کاروان کمک ترکیه برای تروریست‌ها در سوریه— در اظهاراتی تند هشدار داد «دولت سوریه نباید با آتش بازی کند».

چاووش اوغلو در یک کنفرانس خبری با همتای السالوادوری خود مدعی شد: در رابطه با برقراری صلح در ادلب، با روسیه مداوم در تماس هستیم. ما باید آتش بس را در این محل عملیاتی کنیم. آن‌ها در تلاش برای اجرای راه حل نظامی هستند. دولت [سوریه] نباید با آتش بازی کند. ما هر کاری برای تامین امنیت سربازان خود و پست‌های دیده بانی انجام خواهیم داد.

روز گذشته، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در پی بمباران هوایی یک کاروان نظامی این کشور در سوریه سه نفر کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند. طبق ادعای این وزارتخانه «این حمله هوایی در زمان انتقال این نیرو‌ها به پاسگاه نظارتی نهم در ادلب واقع در شمال سوریه صورت گرفت.»

وزارت دفاع ترکیه این حمله را که مدعی است در تناقض با توافقات و همکاری‌های موجود با روسیه است، محکوم کرد.

روسیه و ترکیه پارسال در چارچوب «توافق سوچی» بر سر ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب و خارج کردن عناصر تروریستی از این منطقه توافق کردند؛ اما اکنون ارتش ترکیه نه تنها به تعهدات خود در خروج گروه‌های تروریستی از منطقه کاهش تنش پایبند نبوده، بلکه آشکارا با ارسال کاروان و تجهیزات نظامی قصد کمک رسانی به گروه‌های تروریستی در خان شیخون را دارد.

ترکیه در حالی این اقدام را محکوم کرده که گزارش‌ها حاکی از آن است که کامیون‌های حاوی تسلیحات ترکیه برای نجات تروریست‌های جبهه النصره وارد حومه شهر خان شیخون شدند. وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خودرو‌های زرهی و کامیون‌های سلاح ترکیه روز دوشنبه برای نجات تروریست‌های شکست‌خورده «جبهه النصره» از مناطق مرزی عبور کردند و وارد حومه شهر خان شیخون شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار