محمودزاده: ۸ باشگاه لیگ برتر فوتبال مجوز ثبت قرارداد‌های جدیدشان را دریافت نکرده اند/ کارت بازی بازیکنان و مربیان جدید استقلال و پرسپولیس صادر نمی‌شود

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال کشورمان درباره آخرین وضعیت تیم‌های لیگ برتری اظهاراتی ارائه کرد.

فریبرز محمودزاده، مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم‌های لیگ برتری و ثبت قرارداد‌های جدید آن‌ها در فاصله ۲ روز مانده تا آغاز رقابت‌ها بیان کرد: باشگاه‌های سپاهان، ذوب آهن و پیکان از همان ابتدای فصل نقل و انتقالات مشکلی برای ثبت قرارداد نداشتند و کارشان هم با نظم و به موقع انجام شد. این باشگاه‌ها نیازی به کسب مجوز از کمیته تعیین وضعیت و انضباطی نداشتند.

او افزود: باشگاه‌های سایپا تهران، گل گهر سیرجان، تراکتورسازی تبریز و شاهین شهرداری بوشهر هم مجوز‌های لازم را از کمیته‌های وضعیت و انضباطی فدراسیون اخذ کرده و آن‌ها هم پس از دریافت مجوز با نظم همیشگی شان مشکلی در پرونده ثبت قرارداد‌ها بازیکنان جدید و قدیم شان ایجاد نشد. برای تمام بازیکنان این تیم‌ها کارت بازی صادر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تاج: لیگ برتر امسال با نظم و امنیت کامل برگزار می‌شود/ با متخلفان در کمترین زمان برخورد خواهد شد


محمودزاده تصریح کرد: باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس و صنعت نفت آبادان مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان قدیمی شان ندارند و این کار را هم انجام داده اند. اصولا ثبت قرارداد بازیکنان قدیمی تیم‌ها نیازی به مجوز ندارد، اما کمیته وضعیت و انضباطی تاکنون مجوز ثبت قرارد‌های جدید این سه تیم را صادر نکرده اند. البته پرسپولیس تنها از کمیته وضعیت مجوز گرفته است.

او با اشاره به وضعیت تیم فولاد خوزستان گفت: این باشگاه مشکل خود را در کمیته‌های تعیین وضعیت و انضباطی حل کرده، اما تاکنون پرونده خود را برای ثبت قرارداد بازیکنان و کادرفنی اش و گرفتن کارت بازی آن‌ها تکمیل نکرده است. فولاد خوزستان همیشه جزء باشگاه‌های منظم ما بوده و تعجب می‌کنم چگونه امسال کار ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش را به دقیقه ۹۰ کشانده است.

محمودزاده افزود: پنج باشگاه پارس جنوبی جم، نفت مسجد سلیمان، نساجی مازندران، ماشین سازی تبریز و پدیده مشهد تاکنون نه تنها مجوزی برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود نگرفته اند بلکه قرارداد بازیکنان قبلی شان را هم ثبت نکرده اند. آن‌ها با وجود مراجعاتی که داشته اند، اما در فاصله ۲ روز مانده تا شروع لیگ، حتی برای ثبت بازیکنان قبلی شان هم اقدام نکرده اند.


بیشتر بخوانید: بمب‌های نقل و انتقالاتی فوتبال ایران/ مقصد ستاره‌ها کجاست؟


مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ادامه داد: باشگاه‌ها در فاصله ۲ روز مانده تا شروع لیگ خودشان را جای ما بگذارند. من از برخی باشگاه‌ها گلایه دادم که با وجود تاکید‌های فراوان بار دیگر کار را به دقیقه ۹۰ کشاندند. خواهش می‌کنم تیم‌های لیگ برتری از حرف‌های من ناراحت و دلخور نشوند و من نمی‌خواهم تیم‌های لیگ یکی را با آن‌ها تفکیک کنم، اما با وجود اینکه بخشی از پرونده تیم‌های لیگ یک به روز آخر کشیده شد، اما امسال تیم‌های لیگ دسته اول در ساختار تشکیل پرونده، اقدام‌های حقوقی و مراجعه به موقع برای ثبت قراردادهایشان بسیار بهتر از برخی تیم‌های لیگ برتری عمل کردند.

محمودزاده افزود: با اینکه باشگاه‌های لیگ برتری از منابع بهتر و بالاتری نسبت به تیم‌های دسته اولی برخوردار هستند، اما باید از پنج، ۶ تیم انتقاد کنم. از باشگاه‌های لیگ برتری هم که به موقع و بانظم کارهایشان را انجام دادند تشکر می‌کنم. اینکه برخی باشگاه‌ها در فاصله ۲ روز مانده تا شروع لیگ برای تشکیل و اتمام پرونده شان به ما مراجعه می‌کنند واقعا کارمان را سخت می‌کند.


بیشتر بخوانید: مهمانان ویژه برای پرسپولیس در دیدار افتتاحیه لیگ برتر


رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ادامه داد: تا زمانیکه مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم‌ها از سوی کمیته تعیین وضعیت و انضباطی صادر نشود و این مجوز از سوی دبیرکل فدراسیون و رئیس سازمان لیگ به ما ابلاغ نشود، کارت بازی بازیکنان جدید و کادرفنی جدید تیم‌های پرسپولیس، استقلال، صنعت نفت، پارس جنوبی، ماشین سازی، پدیده مشهد، نفت مسجد سلیمان و نساجی را صادر نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.