سخت گیری ها، انگیزه جوانان را برای مشارکت اجتماعی کاهش می دهد

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت : سخت گیری های سلیقه ای انگیزه جوانان را برای مشارکت اجتماعی و فعالیت های عام المنفعه کاهش می دهد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رامین نعیمی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: کاغذبازی سخت اداری و رفتار‌های سلیقه‌ای در صدور مجوز و ارایه شناسه ملی باعث بی انگیزگی جوانان فعال اجتماعی شده است.

او بیان کرد: برغم امضا تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور و دستور معاون اول رییس جمهور برای تسهیل شرایط ارایه شناسه ملی به سمن‌های جوانان، اما این اقدام صورت نگرفته است.

نعیمی اضافه کرد: در زمان حاضر ۷۰ تشکل مدنی این استان متقاضی دریافت شناسه ملی هستند، اما فرآیند اداری مشخص نیست و پرونده‌های آن در انتظار بررسی است.

او ادامه داد: با توجه به تبلیغ و تشویق جوانان در تشکیل نهاد اجتماعی، اما اینگونه بی مهری‌ها به این حوزه مانع از افزایش مشارکت اجتماعی جوانان می‌شود.

نعیمی با اشاره این که حضور جوانان در عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات اجتماعی کارساز است، تصریح کرد: سمن‌های جوانان در کمک به سیل زدگان و رفع چالش‌های اجتماعی پیشتاز بوده اند و رفع مشکلات صدور پروانه آن‌ها به نگاه ویژه مسوولان نیاز دارد.

به گفته او در شرایط کنونی باید با اتخاذ تدابیر اصولی بستر حضور جوانان را در عرصه‌های مختلف از جمله اجتماعی فراهم آورد تا بهتر بتوانند نقش آفرینی کنند.

بر اساس تفاهم نامه وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته که با تاکید معاون اول رئیس جمهور نیز بوده است، باید صدور مجوز و به رسمیت شناختن سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان توسط وزارت کشور انجام شود.

انتهای پیام/م

 

عدم ارائه شناسنامه ملی به جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.