برایان هوک: تحریم‌های ایران نباید منقضی شوند

نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران گفت شورای امنیت باید برای تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که از سال ۲۰۰۶ برقرار بوده است، نقش ایفا کند.

برایان هوک: تحریم‌های ایران نباید منقضی شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، بریان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران در نشستی خبری در این وزارتخانه مدعی شد بند‌های مرتبط با محدودیت‌هایی که سازمان ملل برای منع مسافرت برخی افراد از جمله سردار قاسم سلیمانی قرار داده بود و نیز تحریم تسلیحاتی ایران که از ۲۰۰۶ به این سو وضع شده بود، در حال انقضاء هستند و شورای امنیت باید در این خصوص نقشی جدی برای تمدید این محدودیت‌ها ایفا کند.

بریان هوک در ادامه ادعا کرد: «توافق هسته‌ای با ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ نتوانسته است باعث تعدیل رفتار‌های منطقه‌ای این کشور شود و نتوانسته است باعث توقف توسعه برنامه موشک‌های بالستیک این کشور و آزمایش آن‌ها شود.»

وی همچنین مدعی شد: «قطعنامه ۲۲۳۱ در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شود، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که تقریبا از سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برقرار بوده است، سال آینده منقضی می‌شود، این هم بخشی از توافق هسته‌ای با ایران بود.»

در قطعنامه ۲۲۳۱, فهرستی از افرادی بودند که در فهرست منع سفر سازمان ملل قرار داشتند که شامل (سردار) قاسم سلیمانی، فرمانده نیرو‌های سپاه قدس ایران می‌شد، در اکتبر ۲۰۲۰ که تحریم تسلیحاتی ایران تمام می‌شود، در همان روز، تحریم مسافرت برای بیست و سه فرد ایرانی نیز منقضی می‌شود.

هوک گفت: «ما فاصله چندانی با انقضای تحریم تسلیحاتی ایران و برداشته شدن منع مسافرت این افراد نداریم و بسیار اهمیت دارد که جامعه جهانی درک کند که توافق هسته‌ای ایران از سال آینده شروع به انقضاء می‌کند و این انقضاء همچنان ادامه خواهد داشت.»

در ۲۰۲۳ و ۸ سال بعد از توافق هسته‌ای، ممنوعیت برای آزمایش‌های موشکی ایران منقضی می‌شود. مسدودیت اموال برای بیش از ۶۰ نهاد ایران نیز تمام می‌شود. بعد در سال دهم یعنی اکتبر ۲۰۲۵ همه بند‌های مرتبط با قطعنامه ۲۲۳۱ تمام خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار