چین: برجام تنها راه رسیدگی واقع گرایانه به برنامه هسته‌ای ایران است

نماینده چین در نشست شورای امنیت گفت برجام تنها راه رسیدگی واقع گرایانه به برنامه اتمی ایران به شمار می‌آید و گفت‌وگو‌های سیاسی مرببط باید ادامه داشته باشد.

چین: برجام تنها راه رسیدگی واقع گرایانه به برنامه هسته‌ای ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره امنیت خاورمیانه گفت: «صلح و امنیت در خاورمیانه نه فقط برای کشور‌های منطقه، بلکه برای صلح و امنیت جهانی اهمیت دارد. چین طرفدار راه حلی سیاسی برای حل و فصل مسائل بحث انگیز و تند منطقه‌ای و تبدیل آن به گفتگو و راه حلی سازنده است.»

نماینده چین گفت: «چین به شدت مخالف استفاده از نیروی نظامی یا تهدید به استفاده از نیروی نظامی است. مساله فلسطین در قلب مسائل منطقه قرار دارد. تامین حق مشروع فلسطینی‌ها مسئولیت همه کشور‌های دنیاست.»

وی افزود: «تروریسم ریشه در فقر دارد و راه مقابله با آن نیز توسعه اقتصادی و آموزش مناسب برای نسل جوانی است که بتواند توسعه اقتصادی را پیش ببرند. خاورمیانه به شدت درگیر تروریسم است و کشور‌های این منطقه نیز به شدت از این موضوع آسیب دیده اند. همکاری‌های کشور‌های منطقه‌ای برای مقابله با تروریسم و تشریک اطلاعاتی می‌تواند گامی مهم در مقابله با این پدیده باشد.»

نماینده چین گفت: «برجام تنها راه رسیدگی واقع گرایانه به برنامه هسته‌ای ایران به شمار می‌آید و گفتگو‌های سیاسی که تامین کننده مشروع خواست‌ها و ملزومات هست، باید ادامه داشته باشد. چین با حمایت از برجام، از خاورمیانه عاری از تسلیحات کشتار جمعی حمایت می‌کند. ما همچنین از تلاش کشور‌های منطقه‌ای برای تعامل و حسن همجواری حمایت می‌کنیم. از هر گفتگوی تازه برای صلح و امنیت منطقه‌ای حمایت می‌کنیم. چین به ارتباط با همه طرف‌ها در این خصوص تمایل دارد.»

وی افزود: «چین همچنان مایل است به نقش آفرینی مثبت در مسائل بحث انگیز منطقه‌ای ادامه دهد. همچنین به همکاری با کشور‌های منطقه‌ای برای بازسازی علاقمند هستیم. چین به اجرای برجام تعهد دارد. چین به تلاش‌های خود برای تامین امنیت بلند مدت در خاورمیانه ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار