۸ کشته و مصدوم در محور‌های فارس/واژگونی کامیون حامل چند تن سنگ

مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۳۰ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲۶ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۲۶ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد علی فرهادی فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده با محوریت برخورد با خرده فروشان و معتادان در سطح شهر ارسنجان طی ۳ روز گذشته به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری دیگر واحد‌های عملیاتی، ۲۶ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردند.

فرهادی با اشاره به معرفی افراد دستگیر شده به مقام قضائی، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ۳ کیلو و ۴۹۸ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با تاکید بر استمرار طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده، ادامه داد: برقراری نظم و امنیت مطلوب، جلب رضایتمندی شهروندان و تحقق احساس امنیت، همواره سرلوحه کار پلیس قرار دارد و همکاران ما در مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان ارسنجان از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهند کرد.

کشف ۴۲ راس گوسفند قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک کامیون و کشف ۴۲ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را توقیف کردند.

او تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۴۲ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان این که در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

واژگونی پراید با ۲ کشته در عباس آباد

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پراید در محور روستایی عباس آباد شهرستان جهرم، ۲ نفر کشته شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس اظهار کرد: خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی عباس آباد شهرستان جهرم به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با ۲ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده است که واژگون و بر اثر آن هر ۲ سرنشین در دم فوت شده اند.

رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: کارشناسان بی توجهی به جلو از جانب راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند.

واژگونی کامیون حامل چند تن سنگ

واژگونی کامیون حامل ۲۰ تن سنگ در کمربندی حسین الهاشمی، موجب مصدوم شدن راننده کامیون و وارد شدن خسارت به یک خودرو سواری شد.

عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات آتش نشانی شیراز اظهار کرد: با اعلام حادثه واژگونی کامیون حامل ۲۰ تن سنگ به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به سرعت نیرو‌های عملیات ایستگاه ۸ را به کمربندی حسین الهاشمی، اعزام کرد.

او ادامه داد: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که یک دستگاه کامیون پس از خارج شدن از مسیر اصلی و برخورد با یک خودور سواری دیگر، دچار واژگونی و نشتی سوخت شده و سرنشین خودرو‌ها قبل از رسیدن آتش نشانان از داخل خودرو خارج شده بودند.

عدلو اضافه کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با توجه به پراکنده شدن بار سنگ کامیون در سطح جاده، به سرعت به تامین مسیر و ایمنی محل حادثه پرداختند.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات آتش نشانی شیراز افزود: تیم امدادی بلافاصله بعد از کنترل عبور و مرور، جریان برق خودروی‌ها را قطع و از نشتی آن‌ها جلوگیری کردند.

او گفت: آتش نشانان، راننده کامیون (مردی ۳۹ ساله) و سرنشین خودروی سواری (زن ۲۸ ساله) را که دچار آسیب دیدگی شده بودند برای اقدامات درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.

عدلو بیان کرد: آتش نشانان بلافاصله در یک عملیات یک ساعته با ایمن سازی محل حادثه و جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی، سطح جاده را پاکسازی و کامیون را به حالت اولیه بازگردانده و به محل امن انتقال دادند.

علت وقوع این حادثه رانندگی از سوی پلیس راهور در حال بررسی است.

۴ کشته و زخمی در برخورد ۲ کامیون با یگدیگر

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد یک کامیون اسکانیا با یک ایسوزو در محور آباده به ایزدخواست، ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس اظهار کرد: با اعلام یک تصادف در محور آباده به ایزدخواست، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک کامیون ایسوزو با ۲ سرنشین به علت خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ با یک اسکانیا با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

این مقام انتظامی با بیان این که در این حادثه راننده و سرنشین ایسوزو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و هر ۲ سرنشین اسکانیا نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، به رانندگان توصیه کرد: در هنگام خستگی از رانندگی بپرهیزند و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

کشف بیش از ۲۰ کیلو تریاک از چمدان مسافر

فرمانده انتظامی نی ریز گفت: در بازرسی از یک مسافر اتوبوس، میزان ۲۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی ایست و بازرسی این شهرستان، به یکی از مسافران یک دستگاه اتوبوس مسافربری مظنون شدند.

او با بیان این که در بازرسی از چمدان آن مسافر، میزان ۲۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

توقیف ۲ کامیون با ۱۵۰ راس گوسفند قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف ۲ کامیون حامل ۱۵۰ راس گوسفند به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در بازرسی از این ۲ خودرو، ۱۵۰ رأس گوسفند بدون هرگونه مجوز دامپزشکی و پروانه بهداشتی را کشف و ۲ نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه متهمان قصد انتقال غیر قانونی احشام را از کرمانشاه به بندرعباس داشتند، گفت: کارشناسان ارزش احشام کشف شده را ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

او با تاکید بر مقابله پلیس با ورود و جابجایی هرگونه کالای قاچاق، از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از سرایت بیماری‌های دامی به انسان، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار