غول بیکاری همچنان در یزد جولان می‌دهد/ نرخ بیکاری فارغ التحصیلان یزدی بالاتر از میانگین کشوری

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی خانم و آقای بیکار در استان یزد وجود دارد.

غول بیکاری همچنان در یزد جولان می‌دهد/ نرخ بیکاری فارغ التحصیلان یزدی بالاتر از میانگین کشوریمحمد حسین ریاحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی خانم و آقای بیکار بالای ۳۵  سال  در استان یزد وجود دارد. 

ریاحی با بیان اینکه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان یزدی بالاتر از میانگین کشوری است افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشور ۱۸/۳ درصد است در حالی که نرخ بیکاری استان یزد با ۲۰ درصد رشد، بیشتر از متوسط کشوری است.

ریاحی به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار و کمک به بخش خصوصی و تعاونی شکل گرفته است و تا به امروز در این حوزه با ۲۷۱ فارغ التحصیل قرارداده بسته ایم که در محیط کار مشغول هستند.

او ادامه داد: این طرح شامل فارغ التحصیلان دانشگاهی کارشناسی و بالاتر است که سن آن‌ها باید زیر ۳۵ سال باشد.

ریاحی افزود: طرح کارورزی فارغ التحصیلان در دو قسمت مقدماتی و تکمیلی اجرا می‌شود، که حوزه‌ی مقدماتی سه ماهه برگزار می‌شود و دانشجو در محیط واقعی کار حضور پیدا خواهد کرد و در واقع هزینه کارورزی را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ غ

نرخ بیکاری فارغ التحصیلان یزدی بالاتر از میانگین کشوری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.