تسهیل مراودات تجاری استان فارس با کشور قطر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: شرایط مراوردات تجاری بازرگانان استان فارس با کشور قطر تسهیل شده و تجار ایرانی مشمول مشوق‌های ذخیره سازی و دپوی کالا در بندر الرویس شده اند.

تسهیل مراودات تجاری استان فارس با کشور قطربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یدالله رحمانی گفت: دولت قطر، بندر الرویس را بندر معین مبادله تجاری با کشورایران قرار داده است و هم اکنون میزان ۲۵ درصد کل صادرات کشور ایران به کشور قطر توسط استان فارس و تجار فارسی انجام می‌شود، لذا در سفر تیرماه امسال هیئت اقتصادی استان فارس به کشور قطر به مسئولیت دکتر رحیمی استاندار فارس، مذاکراتی با نخست وزیر و وزیر کشور قطر برای تسهیل و توسعه مراودات تجاری انجام شد.

او ادامه داد: هم اکنون سازمان بنادر و کشتی رانی قطر تسهیلات و مشوق‌هایی را برای تجار در بندر الرویس مصوب کرده که مبتنی بر افزایش ایام ارائه خدمات انبارداری مجانی شامل ذخیره سازی و دپو است.

رحمانی ادامه داد: طبق مصوبه سازمان بنادر و کشتیرانی قطر، انبارداری رایگان برای کالا‌های عمومی از مدت ۳ روز به ۶ روز و همچنین برای صادرات کالا‌های عمومی از بندر الرویس از ۵ روز به ۱۰ روز افزایش داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: همچنین برای کانتینر‌های وارداتی، انبارداری رایگان از مدت ۳ روز به مدت ۵ روز افزایش یافته و برای کانتینر‌های صادراتی از ۵ روز به ۷ روز ارتقاء یافته است.
انتهای پیام/م

تسهیل در مراودات تجاری فارس و قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار