سرهنگ بخشنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

انهدام ۲۰ باند تهیه و توزیع مواد افیونی در تهران/ کشف ۸.۵ تن انواع موادمخدر از ابتدای سال تاکنون

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب از دستگیری ۲۰۰ نفر از قاچاقچیان موادمخدر در پایتخت خبر داد.

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سامانه ۱۹۷ با محوریت دیدار با مردم و بررسی مشکلات آن‌ها توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در دستور کار روسای پلیس تخصصی فاتب قرار گرفت.

او با بیان اینکه عمده مطالبه مردم در مراجعه به پلیس مبارزه با موادمخدر بحث پاکسازی مناطق مختلف شهر و خرید و فروش موادمخدر در منازل و معابر است، افزود: در صورت دریافت هرگونه شکایات از سوی شهروندان، نسبت به شناسایی، دستگیری و جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر در سطح شهر اقدام خواهیم کرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال پاکسازی شهر تهران از وجود معتادان متجاهر، گفت:  کار مبارزه با قاچاقچیان بزرگ موادمخدر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در این مسیر از همه توان و امکانات خود استفاده می‌کنیم.

سرهنگ بخشنده با اشاره به کشف ۸.۵ تن انواع موادمخدر از ابتدای سال ۹۸ تاکنون تصریح کرد: با شناسایی و دستگیری بیش از ۲۰۰ نفر از قاچاقچیان موادمخدر در قالب ۲۰ باند تهیه و توزیع موادمخدر در شهر تهران و محور‌های مواصلاتی، موفق به کشف و توقیف خودرو‌ها و اموال و ادوات مصرف موادمخدر را از آن‌ها شدیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محور فعالیت ما ضربه زدن به بنیاد‌های مالی قاچاقچیان است، تصریح کرد: در کنار این موضوع پاکسازی نقاط آلوده از حضور معتادان متجاهر را در دستور کار خود قرار دادیم.

او با بیان اینکه ۹ هزار نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شدند، افزود: با پیگیری‌های ستاد مبارزه با موادمخدر توانستیم میزان ظرفیت مراکز بازپروری خود را به ۱۰ هزار نفر افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید: کشف ۱۱۰ کیلو تریاک در محور قم-‌تهران


سرهنگ بخشنده با اشاره به فعالیت‌های مربوط به بازپروری در مرکز مهر سروش ادامه داد: علاوه بر انجام فعالیت‌های مربوط به بازپروری معتادان در این مرکز، کارگاه‌های خیاطی، آهنگری، گلخانه‌ای و غیره را راه‌اندازی کردیم تا زمینه اشتغال معتادان پس از بازپروری را فراهم کنیم.

او با اشاره به تحویل بیش از ۸۰ درصد معتادان نگهداری شده در مرکز مهر سروش به خانواده‌هایشان افزود: سایر معتادان بازپروری شده نیز در کارگاه‌های این مرکز مشغول به کار هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب با بیان اینکه فاز دوم مرکز مهر سروش در شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: پس از افتتاح فاز دوم این مرکز، ظرفیت آن به ۲ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

سرهنگ بخشنده افزود: در سطح شهر تهران نقطه‌ای وجود ندارد که به صورت باندی در آن خرید و فروش مواد مخدر صورت گیرد و اگر هم چنین موضوعی باشد به صورت موردی است و به محض دریافت گزارش‌های مردمی موضوع در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

افتتاح فاز دوم مرکز مهر سروش در شهریور ماه امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ای کاش در استان همدان شهرستان رزن این طرح اجرا شود جوانان را دارند نابود می کنند
آخرین اخبار